YENİ PAZARLAR, KRİZİ ATLATMASINA DA KATKIDA BULUNUYOR |
AB’YE göre, Türkiye’nin dış ticaret pazarlarını çeşitlendirmesi, küresel krizi atlatmasına da yardımcı oluyor. Kriz döneminde Avrupa’dan gelen talebin azaltmasının, Türkiye’nin, Asya, Latin Amerika ve Afrika gibi yeni pazarlara yönelmesine katkıda bulunduğu ifade edildi. Türkiye İhracatçılar Meclisi de, Ekim ayında, ilk kez aylık bazda ihracatın geçen yıla göre artış gösterdiğini açıklamıştı. İhracatın artışında, komşu ülkeler ile yapılan ticaretin etkili olduğu vurgulanmıştı. AB’ye göre, Türkiye’nin, yıllık ithal talebi 250 milyar doların üzerinde olan komşu ve çevre ülkeleriyle ticari ilişkileri, Komşu ve çevre ülkelerle Ticareti Geliştirme Stratejisi çerçevesinde geliştirilme potansiyeline sahip bulunuyor. Türk Lirası’nın aşırı değerlenmemesi, dinamik ihracat şirketlerinin sanayi ağırlıklı ürünlere yönelmelerinin, Türkiye’nin küresel ticaretteki rekabet avantajını güçlendiği belirtiliyor. |
03.11.2009 |