Güncel |
Asılsız ihbarlar, Acil Servisi zor durumda bırakıyor |
Karaman genelinde 7 istasyon ve 100 kişilik ekiple hizmet veren 112 Acil Servisi, asılsız ihbarlar dolayısıyla zaman zaman zor durumda kalıyor. Karaman İl Sağlık Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada; merkeze gelen çağrıların yüzde 50’si gereksiz ve asılsız çağrılardan oluşuyor. Acil sağlık sorunları, trafik, iş ve ev kazalarının yanı sıra intihar ve yangın gibi olaylara kısa sürede müdahale ederek “hayat kurtarma” çabasında olan 112 acil servisine gelen çağrıların büyük bölümünü; eşi ve sevgilisinden ayrılıp psikolojik sorunları bulunanlar, çocukların gelişi güzel aramaları, alkollü kişilerin arayarak dertlerini, sıkıntılarını anlatmaya çalışmaları, telefon tamircileri, sim kartını denemek isteyenler, telefon sapıkları, taciz amaçlılardan dert paylaşmaya çalışanların asılsız aramaları teşkil ediyor. Ekiplerin bu kişiler yüzünden işlerini yapmakta güçlük çektiğine dikkat çeken yetkililer, hayat kurtarma gibi çok önemli bir görevi bulunan servis çalışmalarını ciddî anlamda olumsuz etkilendiğini kaydetti. |
08.10.2009 |