Danıştay 11. Dairesi, 12 Eylül 1980’den sonra düzenlenen Emekli Sandığı Kanununda değişiklik öngören hükmün iptali talebiyle Anayasa Mahkemesine başvurdu.
RE'SEN EMEKLİLİK, ANAYASAYA AYKIRI
Başvuruda, ‘’Kamu yararı ve hizmet gerekleri bakımından herhangi bir haklı nedene dayanmaksızın ilgilileri resen emekliye sevk etme konusunda yetki veren kanunun anayasaya aykırı olduğu anlaşılmaktadır’’ denildi.
Daniştay 11. Dairesi, 12 Eylül 1980’den sonra kamu kurum ve kuruluşlarından resen emekliliğe imkân tanıyan Emekli Sandığı Kanununda değişiklik öngören hükmün iptali talebiyle Anayasa Mahkemesine başvurdu.
Merkez valisi olarak görev yapmış bir kişi, ‘’29 Ocak 1982 tarihinde Bakanlar Kurulu Kararı ile resen emekliye sevk edilmesine ilişkin işlemin iptali ve yeniden merkez valisi olarak atandığı tarihe kadar emekli statüsünde geçirdiği 8 yıl 3 ay 22 günlük sürenin fiili hizmetine eklenerek emeklilik yönünden değerlendirilmesi ve emekli maaşı ile merkez valisi maaşı arasındaki maaş ve
özlük hakları farkının bugünkü değeri üzerinden ödenmesi istemiyle’’ idareye başvurdu.
Başvurunun reddedilmesi üzerine bu kişi, ret işleminin iptali talebiyle Danıştay’da dâvâ açtı. Dâvâ dilekçesinde, Emekli Sandığı Kanununda değişiklik öngören hükmün iptali için de Danıştay’ın Anayasa Mahkemesi’ne başvuruda bulunması talep edildi. Davaya bakan Danıştay 11. Dairesi, Anayasa’ya aykırılık iddiasını ‘’ciddî’’ bularak, 12 Eylül 1980’den sonra kamu kurum ve kuruluşlarından resen emekliliğe olanak tanıyan Emekli Sandığı Kanunu’nda değişiklik öngören hükmünün iptali talebiyle oybirliğiyle Anayasa Mahkemesine başvurma kararı aldı.
Daire başvurusunda, ‘’Yasa kuralında resen emekliye sevk konusunda herhangi bir ölçüt belirlenmemiş ve yasa kuralının uygulanması tamamen idareye bırakılmıştır. İdareye sınırsız takdir yetkisinin bırakılması yasama yetkisinin devri niteliği taşımaktadır’’ denildi.
Anayasa Mahkemesi, yapacağı ilk inceleme sonucunda esastan görüşme kararı verirse davayı daha sonra karara bağlayacak.
|