Küçük yerleşim birimlerinde vatandaşlar şikâyetlerini yazılı değil, sözlü yapıyor. Vatandaşın dilekçe yazma kültürünün zayıf olması, dilek ve şikâyet kutularının boş kalmasına yol açıyor. Yetkililer, yazılı yapılmayan hiçbir başvuru için yasal işlem yapılmadığını belirtiyor. Antalya’nın İbradı ve Gündoğmuş ilçeleri kaymakamlıklarının şehrin değişik yerlerine koyduğu 10 adet insan hakları dilek ve şikâyet kutusuna bir yıl içinde 1 şikâyet yazısı atıldı. Gündoğmuş Kaymakamlığı Yazı İşleri Müdürü Mehmet Aykut Yarar, yazılı şikâyet azlığındaki en önemli etkenin kırsal kesimde yaşayan insanların sorunlarını kâğıda dökememesi olduğunu söyledi. Şikâyet kutusuna bırakılan dilekçeleri kayıt altına aldıktan sonra İl İnsan Hakları Komisyonu’na gönderdiklerini belirten Yarar, 2008 yılında ilçelerindeki 5 kutudan sadece bir şikâyet dilekçesi alabildiklerini söyledi. Dilek ve şikâyet kutularını günlük kontrol ettiklerini kaydeden Yarar, “İnsanımızda sorunlarını yazılı sunma kültürü yok. Kırsal kesimde yaşayan insanlar genelde problemlerini sözlü söyleyince her şeyin yoluna gireceğine inanıyor. Oysa hiç de öyle değil. Kâğıda dökülmeyen hiçbir sözlü başvuru ilgili yasal işlem yapılmıyor. Bunu herkesin bilmesi lâzım” diye konuştu.
|