TÜRKİYE perakende sektörünün lider kuruluşlarından BİM 2008 yılında küresel kriz şartlarına rağmen yüzde 42 oranında büyüdü.
BİM CEO’su Jos Simons düzenlediği basın toplantısı ile 2008 yılı malî sonuçlarını açıkladı. Açıklanan malî sonuçlara göre, BİM, geçen yıl krize rağmen 4,2 milyar TL ciro elde etti. Bu yüzde 42 oranında bir artış anlamına geliyor. 2008’de BİM’in net kârı ise 114,2 milyon TL oldu. Geçen yıl 551 yeni mağaza açan BİM, 2008 sonu itibarı ile toplam mağaza sayısını 2285’e çıkardı ve bu alanda yüzde 32’lik bir büyüme gerçekleştirdi. Böylece Türkiye’de mağaza sayısı bakımından liderliğini korudu. BİM geçen yıl bölge merkezlerinin sayısını da 16’dan 23’e çıkararak, Türkiye çapında daha yaygın hizmet sunmaya başladı. BİM’in 2008’deki yatırım miktarı 191 milyon TL düzeyine ulaştı. Açılan yeni mağazalara ve artan ihtiyaçlara paralel olarak BİM çalışan sayısı da geçen yıl 10.300 düzeyinden 13.700’e yükseldi.
Kriz dönemindeki performanslarını değerlendiren Simons, BİM’in “yüksek kaliteli ürünü en uygun fiyatlarla tüketiciye sunan iş modelinin” kriz dönemlerinde de başarılı performans gösteren bir model olduğunu belirterek, “İş yapma şeklimiz sayesinde yüksek kaliteden taviz vermeden maliyetlerimizi kontrol altında tutabiliyoruz. Bu da müşteri memnuniyetinin sürekli artmasını sağlıyor. Bu yüzden mağazalarımızdan müşteriler ve alış veriş eksik olmuyor. Biz bu yıl da büyümeye, tüketiciler ve ülkemiz için değer ortaya çıkarmaya ve istihdam artışına katkıda bulunmaya devam edeceğiz” diye konuştu.
|