Hyundai, 2009'un ilk iki ayında Türkiye'de 5 bin 193 adet otomobil satışı gerçekleştirerek, geçtiğimiz yılın aynı dönemindeki 3 bin 443 adetlik satışını % 51 oranında arttırmış oldu. İkinci sıradaki marka ile arasında önemli bir fark yakalayan Hyundai, böylece yılın ilk iki ayında Türkiye'nin en çok tercih edilen otomobil markası unvanını elde etti. Hyundai'nin en başarılı modeli ise Accent Era oldu ve ilk iki aylık satış rakamları doğrultusunda Türkiye'nin en çok tercih edilen otomobili unvanını elde etti. Hyundai'nin en çok tercih edilen ikinci modeli, 863 adet ile Getz olurken, Accent Era gibi İzmit Fabrikası'nda Türkiye ve bütün dünya için üretilen Matrix modeli de 387 adetle geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yılın da ilk iki ayında da "Türkiye'nin En Çok Tercih Edilen MPV'si (Çok Amaçlı Araç)" unvanını sürdürdü. Hyundai i10 modeli, segmentindeki bütün rakiplerinin toplam satışından bile fazla satılıp liderliğini korurken Hyundai'nin diğer modelleri olan i30, Sonata, Tucson, Santa Fe ve H-1 ile H-100 hafif ticarî araçları bu başarıda pay sahibi oldular.
|