Uluslararası Denizcilik Bürosu, Pazar günü 7 Kasım’dan bu yana 5 geminin kaçırıldığını açıklamıştı. Hafta sonu kaçırılan Suudi tankeri ve dün kaçırılan Hong Kong gemisiyle birlikte son 12 gün içinde Somalili korsanların kaçırdığı gemi sayısı 7’ye yükseldi.
Somalİlİ korsanların yakın tarihte görülmedik saldırıları yüzünden büyük gemi şirketleri artık 139 yıllık Mısır-Süveyş Kanalı’nı değil, Güney Afrika’nın Ümit Burnu’ndan geçmeyi bile göze alıyorlar. İngiliz Reuters ajansına göre, İntercargo gemicilik şirketi genel sekreteri Rob Lomas ile Norveç’in Odjell gemi işletmeciliği teşkilatı, Ümit Burnu’nu dolanma tavsiyesi ve şirketlerin buna uyan tercihini aktardılar. Bilhassa kuru yük şilepleri ile konteyner gemilerinin Ümit Burnu’nu tercih edecekleri aktarıldı. Ancak Suudi Arabistan, Kuveyt ve İran gibi dev petrol ihracatçısı ülkeler, Somalili korsanların yatağı Aden Körfezi’nden vazgeçmeyeceklerini belirti. Süveyş Kanalı-Kızıldeniz-Babülmendep Boğazı-Aden Körfezi ve onun açığında Hint Okyanusu deniz yolunda bu yıl 2 Türk yük gemisi dahil 39 gemi kaçırıldığından çok tehlikeli hale geldi. Rusya, NATO ve Hint savaş gemileri korsanlara karşı mücadele ediyor. Londra / aa
|