GAZİANTEP Üniversitesi (GAZÜ) Mühendislik Fakültesi Endüstri Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Türkay Dereli, uyguladıkları ‘’drama’’ yöntemi sayesinde derslere katılım ve ilginin arttığını, öğrencilerin iletişim becerilerinin geliştiğini söyledi. Prof. Dr. Dereli, yaptığı açıklamada, ‘’drama’’ yöntemini ‘’duyarsam unuturum, görürsem hatırlarım, yaparsam öğrenim’’ sözünden yola çıkarak uygulamaya karar verdiklerini belirtti. Bütün eğitimcilerin en etkili ve kalıcı öğrenme sürecinin ‘’yaparak, yaşayarak öğrenme’’ olduğu konusunda hemfikir olduğunu ifade eden Dereli, şöyle konuştu: ‘’Drama, bilinen en etkili yaparak, yaşayarak öğrenme ve dolayısıyla ders işleme yöntemlerinden biridir. Eğitimde kullanılabilecek birçok drama türü bulunuyor. Örneğin bir sözcük, bir kavram, bir fikir ya da bir olayın, doğaçlama, rol oynama gibi drama tekniklerinden yararlanılarak bir grup veya takım çalışması içinde oynanması, etkili yöntemlerden birkaçı. Biz de hizmet yönetimi ve mühendisler için yönetim gibi derslerimizin işlenmesinde bu yöntemi uygulamaya başladık. Uyguladığımız ‘drama’ yöntemi sayesinde derslere katılım ve ilgi arttı, öğrenciler iletişim becerilerini geliştirdi.’’ Dereli, yöntem sayesinde, artık iş ilânlarında sürekli vurgulanan ‘’takım oyuncusu’’ olma konusunda öğrencilerin önünün açıldığını, öğrencilerin kendilerine daha çok güven duymaya ve daha çok eleştirel düşünmeye başladıklarını vurguladı.
|