VatandaşIn sigara tercihleri de değişti. Son 4 yılda, ucuz fiyatlı sigaraların satışı düşerken, en pahalıların satışında ise belirgin bir artış meydana geldi.
Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu
Başkanı Kâzım Çalışkan’dan edindiği bilgiye göre, son yıllarda üst fiyat grubundaki sigara satışlarında sürekli olarak artan bir trend izlendi. 2005 yılında 5 milyar 335 milyon 825 bin 275 paket sigaranın içildiği Türkiye’de, bunun 853 milyon 455 bin 4 paketini üst fiyat grubundaki sigaralar oluşturdu. 2006 yılına gelindiğinde toplam sigara tüketimi 5 milyar 395 milyon 434 bin 603 pakete, üst fiyat grubundaki sigara tüketiminin bunun içindeki payı da 883 milyon 778 bin 719 pakete yükseldi. 2007 yılında Türkiye’de içilen sigara miktarı 5 milyar 372 milyon 748 bin 282 pakete geriledi ama üst fiyat grubundaki sigaraların tüketimindeki artış eğilimi devam etti. Böylece geçen yıl pahalı satılan sigaraların toplam tüketimi 912 milyon 804 bin 196 paket oldu. Bu yılın Ocak-Temmuz döneminde de toplam sigara satışı 3 milyar 114 milyon 434 bin 931 paket olarak gerçekleşti. Bunun 588 milyon 809 bin 68 paketini de üst fiyat grubundaki sigaralar meydana getirdi.
|