ULUSLARARASI Nakliyeciler Derneği (UND) Başkanı Tamer Dinçşahin, yıllar önce uygulamaya konulan kota sisteminin, artık büyüyen ihracatlarını taşımaya yetmediğini savundu.
Dinçşahin, yaptığı yazılı açıklamada, Gümrük Birliği Anlaşması ile 1996 yılında AB içinde serbest dolaşım hakkı elde eden Türk ihraç mallarının, AB ülkelerinde Türk TIR’larına uygulanan geçiş kotaları sebebiyle serbest dolaşım hakkından yararlanamadığını belirtti. Bu haksız uygulama sebebiyle hem Gümrük Birliği Anlaşması’na, hem de uluslar arası ticaret kurallarına aykırı olarak Türk ihraç mallarının engellendiğini savunan Dinçşahin, şunları kaydetti: ‘’Ticari faaliyetlerimiz yıllardır dolaylı yollardan engelleniyor. Gümrük Birliği Anlaşması’nın ruhuna aykırı olan bu uygulamayı adlî makamlara taşıdık. Yargı süreci işliyor. Ancak bu yeterli değil. Biz uğradığımız haksızlığı, Avrupa’nın önemli merkezlerinde, devlet yetkililerine ve meslekî örgütlere de anlatmak istiyoruz. Yıllar önce uygulamaya konulan kota sistemi, artık büyüyen ihracatımızı taşımaya yetmiyor.’’ Dinçşahin, Türk ekonomisinin Avrupa ile entegre bir yapıya sahip olduğunu ifade ederek, otomotiv, kimya ve tekstil başta olmak üzere birçok sektörde Avrupalı firmaların yer aldığını, Avrupa’ya taşınan mallarda bu firmaların ürünlerinin de bulunduğunu, TIR’ların geçişi engellenirken, Avrupalı firmaların mallarının da engellenmiş olduğunu belirtti. Açıklamada, Dış Ticaret Müsteşarlığının desteğini de alan UND’nin, Kasım ayı içinde Avrupa’nın önemli merkezlerinden Brüksel, Strazburg, Londra ve Düsseldorf’ta toplantılar düzenleyeceği, Türk nakliyecilerin karşılaştığı haksız sorunları, AB ve ilgili devlet yetkililerine aktarma fırsatı bulacağı ve acil çözüm isteyeceği ifade edildi. Açıklamada, UND’nin kota uygulamasının tümüyle kaldırılmasını talep edeceği kaydedildi.
|