“Sanayi Stratejisi ve Envanter’’ çalışmasını sürdüren Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, şimdi de ‘’Esnaf Stratejisi”ni hazırlıyor. Esnaf dendiğinde ilk akla gelen mahalle bakkalı, kasabı ve berberinin ötesinde bir çalışmanın içine giren bakanlık, Türkiye genelinde faaliyet gösteren esnafı, imalât, inşaat, ticaret, el sanatları ve hizmet sektörlerinde faaliyet alanlarına göre tesbit edecek.
“SANAYİ Stratejisi ve Envanter’’ çalışmasını sürdüren Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, şimdi de ‘’Esnaf stratejisini’’ hazırlıyor. Esnaf dendiğinde ilk akla gelen mahalle bakkalı, kasabı ve berberinin ötesinde bir çalışmanın içine giren bakanlık, Türkiye genelinde faaliyet gösteren esnafı, imalat, inşaat, ticaret, el sanatları ve hizmetler sektöründe faaliyet alanlarına göre tesbit edecek. Tesbitlerini, ülke genelinde bölgeler, iller ve ilçeler bazında yapacağı taramayla gerçekleştirecek. Böylelikle, mahalle bakkalından, berbere, kasabından, manavına, terzisinden, kuru yemişcisine, pastacısından ayakkabı tamircisine, el sanatlarıyla uğraşanlara kadar uzanan yelpazede çalışan esnaf kesiminin sorunları belirlenecek ve faaliyet alanlarıyla bu kesimin sayısal dökümü ortaya konacak. Daha sonra elde edilen veriler ışığında, ticaret hayatının küçük oyuncuları rolünde olan kesimin, ne kadarının hangi alanda faaliyet gösterdiği ortaya çıkarılacak. Yıllık üretim ve kapasiteleri, finansman sorunları, kredilendirme, meslekî eğitim, pazarlama gibi konularda yeni bir yol haritası çizilecek. Halen sanayi stratejisi ve envanteri çalışmasını sürdüren ve bunu Ekim ayında sonuçlandırmayı hedefleyen Sanayi ve Ticaret Bakanlığının, esnafa dönük yeni girişiminin de yaklaşık bir yıl sürmesi bekleniyor.
Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu (TESK) verilere göre, halen Türkiye genelinde aktif esnaf ve sanatkâr oda sayısı 3 bin 145 olarak görülüyor. Toplam 1 milyon 885 bin 620 esnaf ve sanatkârın faaliyet gösterdiği belirlenirken, illere göre dağılımda da çarpıcı sonuçlar elde ediliyor.
|