Dünyanın en ünlü arama motorlarından Google’ın Türkiye Pazarlama Direktörü Mustafa İçil, Google’ın açılış sayfasına zaman zaman işlenen Türk kültürünü temsil eden figürlerin bir anlamda Google’ın Türkiye pazarına verdiği önemin göstergesi olduğunu söyledi.
İçil, Türk internet kullanıcılarının Google özel logolarına aşırı ilgili olduklarını belirtti. Google’ın kurucuları tarafından ilk kez meydana getirilen ve Doodle (özel logo) olarak nitelendirilen bu özel tasarımlı logolarda, bütün ülkeler için önemli gün ve tatillere, kültürel olaylara ve tarihte yer alan önemli kişilere yer verilerek dikkat çekilmesinin amaçlandığını bildiren İçil, internet kullanıcılarının bu özel tasarımlı logonun üstüne tıklayarak, o güne, kişiye, konuya özel daha ayrıntılı bilgiye erişebildiğini anlattı. İçil, 647. Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri için hazırlanan özel logonun ardından Türk güldürü edebiyatı tarihinde önemli yeri olan Nasreddin Hoca’yı anmak için düzenlenen 49. Uluslararası Nasreddin Hoca Şenlikleri figürünün de çok beğenildiğini vurgulayarak, şunları kaydetti: ‘’Türkiye’nin geleneksel kültürü içinde yer alan Kırkpınar Yağlı Güreşleri ve Nasreddin Hoca gibi önemli Türk kültür ögeleri için hazırlanan özel logolar, Google’ın Türkiye pazarına verdiği önemin ve bağlılığının bir göstergesidir ve umarım tüm kullanıcılarımızın beğenisini kazanır’’ diye konuştu.
|