Avrupa Birliği (AB) Leonarda da Vinci programı kapsamında, Turgutlu İmam Hatip ve Anadolu İmam Hatip Lisesi, Kur’ân-ı Kerîm’de adı geçen 24 çeşit meyve ve sebzeyle Kur’ân Sofrası kurdu.
Kur’ân-ı Kerîm’deki 24 meyve ve sebze isminin tespitiyle ilk adımı atan okul, 10-A sınıfındaki 24 öğrenciye kurayla bunları dağıttı. Öğrenciler, rehber öğretmen nezaretinde kendilerine çıkan meyve veya sebze hakkındaki ayetleri inceleyip sunum odası ve toplantı salonunda kurulan Kur’ân Sofrası’nda, bunların beslenme ve sağlık açısından önemini anlattı.
Kur’ân-ı Kerîm’de, Arapça ve diğer branş öğretmenlerinin katkılarıyla yürütülen çalışmada ayrıntılı bilgiler toplayan öğrencilerin slayt eşliğindeki sunumlarından sonra, inceledikleri meyve ve sebzelerle ilgili resim ve afişlerle hazırladıkları sergi açıldı. Sade bir törenle serginin kurdelesini, öğretmenlerle birlikte Okul Müdürü İbrahim Gürler kesti.
Gürler, “Çağımızda öğretim tekniklerinin farklı yaklaşım içinde olduğu bilinen bir gerçektir. Severek öğrenme ve bu süreci hayata yaymayı esas alan bir yaklaşım zorunlu görülmektedir. Bu bağlamda okulumuz yöneticileri, öğretmenleri ve 10/A sınıfı öğrencilerini bir masa etrafında toplayarak, Kur’ân Sofrası isimli bir proje hazırlanmıştır.” dedi. Gürler, emeği geçenlere teşekkür etti. Son olarak her öğrenci, çalışma yaptığı meyve veya sebzeyle ilgili bilgi standına gelen ziyaretçilere ayrıntılı olarak anlattı. Ziyaretçiler de bu yeni yaklaşımı tebrik ve takdirle karşıladı. Program sonunda, başta öğretmenler olmak üzere öğrenciler, ziyaretçilere inceledikleri gıdaları ikram ederek, bir duâyla programı tamamladı: “Ey Rabbim! Bütün nimetlerin rengini gözümüze göre, tadını midemize göre, içeriğini vücudumuza göre düzenleyen sensin. Biz bunu gözümüzle görüyor, aklımızla idrak ediyor, gönlümüzle de sonsuz teşekkür ediyoruz. Saygı sana, minnet sana, ey bizi seven Rabbimiz.”
|