ABD’de 30 dakikada yemek hazırlama programlarıyla ünlenen şef Rachel Ray’in Dunkin Donuts adlı kahve ve tatlı üreten bir firmanın reklâmında, boynunda Filistinlilerin kullandığı ve ‘’kefiye’’ olarak adlandırılan eşarpla görülmesi, Amerika’da muhafazakâr kesimi ‘’terörizm propagandası yapıldığı’’ gerekçesiyle ayaklandırdı.
Michelle Malkin adlı muhafazakâr bir siyasî yorumcunun başlattığı ve ardından çeşitli muhafazakâr gruplar tarafından da desteklenen kampanyada, Rachel Ray’in eşarbıyla terörizme destek verildiği iddiaları, Dunkin Donuts firmasının, internette yer alan reklâmını geri çekmesine sebep oldu. Şef Rachel Ray’in kullandığı siyah-beyaz ipek eşarbın, ABD’de Urban Outfitters adlı giyim firması tarafından piyasaya sürüldüğü ve Urban Outfitters’ın da, gelen protestolar üzerine geçen yıl bu eşarbın satışını durdurduğu belirtiliyor.
|