TÜRKİYE, sezon perakendeciliğini tamamlayan ve stok maliyetini azaltan indirim mağazacılığı olarak bilinen outlet perakendeciliği yatırımlarında Avrupa ülkelerini zorluyor.
Türkiye toplam kiralanabilir alanı 382 bin 781 metre kare olan 19 adet outlet alış veriş merkezi ile Avrupa’da toplam 474 bin 881 metre kare kiralanabilir alana sahip, 29 outlet alışveriş merkezi olan İngiltere’den sonra 2. sırada yer alıyor. Türkiye’yi 12 adet outlet alış veriş merkezi ile İtalya, 11 adet outlet alış veriş merkezi ile Fransa izliyor. Avrupa’da 3 milyon 21 bin 731 metre kare toplam kiralanabilir alana sahip 133 adet outlet alış veriş merkezi bulunurken, Amerika’da 5 milyon 570 bin metre kare toplam kiralanabilir alana sahip 222 adet outlet alışveriş merkezleri yer alıyor.
|