1980’Lİ yıllarda otomobil ithalatının serbestleşmesiyle kurulan Türkiye’nin ilk distribütörü Suzuki Otomobil Pazarlama ve Ticaret A.Ş., Türkiye’ye gelişinin 25’inci yılını kutluyor.
Gebze, Şekerpınar tesislerinde düzenlediği basın toplantısında konuşan Suzuki Otomobil Pazarlama ve Ticaret A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı N. Ural Hakverdi, arazi vitesli araçları Japonya’dan Türkiye’ye 1984 yılında resmi olarak ithal ederek ilk defa Türk tüketicisiyle nasıl buluşturduklarını anlattı. Özellikle 4x4 modellerinin Türk tüketicilerin beğenisini kazandığını ifade eden Ural Hakverdi, 25 yılda birçok ilke imza atan Suzuki’nin, bugün farklı otomobil modellerinin yanı sıra, motosiklet ve marin alanlarındaki geniş ürün yelpazesi ile hizmet ağını genişlettiklerini dile getirdi. Hakverdi, Suzuki firmasına en son geçen yıl Türkiye’ye yatırım konusunda ne düşündüğünü sorduğunu belirterek, “Hâlâ sorumuza olumlu veya olumsuz bir cevap vermediler. Japonlar çok ince eleyip sık dokuyan bir millet. Ama kararda verdiler mi, çok iyi yatırım yaparlar” diye konuştu. Suzuki’nin 2007’de yükselen satış grafiği ile yüzde 40 artış elde ettiğini belirten Suzuki Murahhas Azası Ali Savcı da, ekonominin itici güçlerinden biri olan otomotiv sektöründe Türkiye ve dünyada yaşanan olumsuz ekonomik gelişmelere rağmen 2008’in ilk 4 ayında hedeflenen satış adetlerine ulaşıldığını ifade etti. Savcı, Suzuki’nin SUV segmentinde en çok satan modellerinden Grand Vitara’nın, B segmentinde her geçen gün satış grafiğini yükselten Swift’in ve ekonomik yakıt tüketimiyle beğeni toplayan Jimny’nin sahip olduğu farklılıklarla segmentlerinde Türk tüketicisi tarafından büyük ilgi gördüğünü belirtti. Savcı, “2008’in ilk ayında son derece rekabetçi bir fiyatla sedan ve hatchback olarak pazara sunduğumuz, Suzuki’nin genişleyen ürün yelpazesinin yeni temsilcisi SX-4’le ve yeni modellerimizle pazar payımızı artırmayı hedefliyoruz” dedi.
|