Başbakanlık Türkiye Acil Durum Yönetimi Genel Müdürlüğü, İçişleri Bakanlığı Sivil Savunma Genel Müdürlüğü ve Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Afet İşleri Genel Müdürlüğünün kaldırılarak yerine Afet ve Acil Yönetimi Başkanlığı kurulmasını öngören tasarı, TBMM Başkanlığına sunuldu.
Tasarıya göre, kurulacak olan Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı bünyesinde, Planlama ve Hazırlık Dairesi Başkanlığı, Müdahale Dairesi Başkanlığı, İyileştirme Dairesi Başkanlığı, Sivil Korunma Dairesi Başkanlığı, Deprem Dairesi Başkanlığı ile Yönetim Hizmetleri Dairesi Başkanlığı oluşturulacak. Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanı; çalışma gruplarını kurup koordine edecek; yıllık çalışma raporu ve eylem planını hazırlayacak; kurum ve kuruluşlar ile sivil toplum kuruluşlarıyla ilişkileri yürütecek; afet, deprem ve acil durumlar hakkında bilgi alma, bilgilendirme, toplama, değerlendirme ve kullanıma sunma amacıyla bilgi sistemi kuracak. Başkan ayrıca afet, deprem ve acil durum hallerinde müdahaleyi koordine edecek ve üst makamları bilgilendirmek. Sivil savunma arama ve kurtarma birlik müdürlüklerinin görev yerlerini, ilgili kamu kurum ve kuruluşları ve Türkiye Kızılay Derneği ile koordine ederek belirleyecek.
Afet, deprem ve acil durumlarla ilgili olarak hazırlanan çalışma hedeflerini, politikalarını, yıllık çalışma raporunu ve yıllık eylem planını onaylamakla görevli, Başbakan veya görevlendireceği başbakan yardımcısının başkanlığında, Milli Savunma, İçişleri, Dışişleri, Maliye, Bayındırlık ve İskan, Sağlık, Ulaştırma, Enerji ve Tabii Kaynaklar ile Çevre ve Orman Bakanlarından oluşan Afet ve Acil Durum Yüksek Kurulu kurulacak. Kurul, yılda en az 2 kez toplanacak.
|