İzmir Milli Eğitim Müdürü Kâmil Aydoğan, Türkiye’de ciddî bir matematik korkusu, kaygısı olduğunu belirterek, ‘’Bunu aşmamız lâzım’’dedi.
Aydoğan, okul yönetimlerinin de katkısıyla birkaç aylık çalışma sonrasında tamamen özgün olan ve eğitim kurumlarında başarının artırılmasını hedefleyen bir proje geliştirdiklerini bildirdi.
Aydoğan, ‘’Başarıyı Artırma Projesi’’ adı altında şehirdeki bütün ilköğretim ve liselerde uygulamaya sokulan çalışmaya göre, sınavların ardından zümre öğretmenlerinin bir araya gelerek, hangi soruda hangi oranda başarısızlık bulunduğunu belirlediklerini ve o konuya odaklandıklarını belirtti.
Belirli aralıklarla yapılan analiz sonuçlarının İl Milli Eğitim Müdürlüğüne gönderildiğini ifade eden Aydoğan, şöyle devam etti:
‘’Şu anda biz İzmir’de matematikte öğrencilerimiz hangi aşamada başarılılar, bunu biliyoruz. Üç ay önce hangi aşamada başarılılardı, 3 ay sonra hangi aşamaya çıktılar. İzmir’deki öğrencilerin ortalaması 10 sorudan kaçını biliyor, bunu şu anda biliyoruz. Bu tamamen müdürlükteki arkadaşlarımız ve okul müdürleriyle birkaç aylık çalışmamızın sonucudur. Şu anda bunu uyguluyoruz.’’ Projeyle bütün sınıflarda başarıda gözle görülür somut bir artışın olacağını ifade eden Aydoğan, bazı öğretmenlerin alışkın olmadıkları için ilk plânda yaptıkları sınavların sorgulanmasına şaşırdıklarını, ancak bunun yönetmelikte de bulunan bir çalışma olduğunu söyledi.
TÜRKİYE ORTALAMASI DÜŞÜK
Projede spesifik olarak matematik derslerinde görülen bir durumun dikkat çektiğini belirten Aydoğan, şunları kaydetti:
‘’Matematikte, Türkiye ortalaması düşük. Spesifik olarak bu konuda Türkiye’de ciddî bir geri durum var, matematik korkusu, kaygısı var. Türkiye olarak bunu aşmamız lazım. İzmir’de bütün ilçelerde matematik öğretmenleri bir araya geliyorlar. Bunu her ilçe boyutunda aşmanın yol ve yöntemlerini aralarında değerlendirip uyguluyorlar. Öğrencilerimizde matematik korkusu var ve bunu yenmemiz gerekiyor. Bu ülke genelinde ve İzmir’de de söz konusu. Biz bu proje çerçevesinde zümre öğretmenlerini kafa yorar duruma getirdik. Bunu tartışıyorlar ve okullarımızda matematik korkusunu yenme çabası içindeler.’’
|