Geçtiğimiz yıllarda Türkiye’nin de dahil olduğu bir çok ülkenin iç pazarlarını tehdit etmeye başlayan Çin, bugün sadece iç pazarlarla sınırlı kalmayıp yatırımları da kendi ülkesine doğru çekiyor.
Başta ham madde ve ucuz iş gücü avantajıyla şirketlere düşük maliyetli üretim imkanı sunan Çin, Türkiye’den de büyük holdingler ve KOBİ’lerin gözünü çevirdiği ülke oldu. Bugün Çin’de 50’si üretim amaçlı olmak üzere yaklaşık 500 Türk şirketi faaliyet gösteriyor. Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) bünyesinde faaliyet gösteren Türk-Çin İş Konseyinden edindiği bilgiye göre Türk firmaları da diğer ülkelere göre geç de olsa Çin pazarını keşfetti. Türk şirketlerinin Çin’de kord bezi, çelik, değerli madenler, plastik, inşaat, gıda ve tekstil alanında girişimi bulunurken, bu yatırımların toplam değerinin ise yaklaşık 150 milyon doları bulduğu bildirildi. Bununla birlikte elektronik, gıda ve tekstil sektörlerinde de pek çok Türk firması üretimlerinin bir bölümünü Çin’de gerçekleştiriyor.
|