Türkiye Kamu-Sen'e bağlı Türk Ulaşım-Sen Genel Başkanı Nazmi Güzel, demir yollarının teknolojisini bir an önce yenilemesi gerektiğini kaydetti.
Kütahya'daki tren kazasında hayatını kaybeden sendika üyesi, tren şefi Ahmet Sarıkaya için Eskişehir Garında düzenlenen törene katılan Güzel, demir yollarının teknolojisini bir an önce yenilemesi gerektiğini ifade etti. Güzel, ''Bu kadar ağır tonajlı makineler yerine son derece hafif ve çok daha teknolojik modern araçlar kullanılabilir. Bunlar var. TCDD bu teknolojiyi kullanarak taşıdığı yolculara da değerini vermiş olur. Bu olaya, sadece bir sebep bulmakla, hayatını kaybedenlerin arkasından konuşmakla çözüm bulamayız. Yetkililerimiz ve sorumluluk sahibi olan insanlar ile bizler, tedbir almak zorundayız'' diye konuştu.
Kamu hizmeti verirken görevi başında hayatını kaybedenlere inançları gereği ''şehit'' dediklerini anlatan Güzel, şöyle konuştu:''Bu tür kazalar, elbette mevsim şartlarına, yol şartlarına bağlı, çeşitli sebeplerin bir araya gelmesiyle meydana gelir. Tek bir nedenden kaza meydana gelmez. Ancak, özellikle iklim şartlarına bağlı olarak sıcak ya da soğuk olan bölgelerde şu anda bu ağır tonajlı makinelerle yaptığımız hizmetten dolayı bir sıkıntı yaşıyoruz. Bunu kabul etmemiz lâzım. 120 tonluk bir makinenin geçtiği yerde kışın rayın kırılmaması, yazın rayın atmaması ne yazık ki olmuyor. Kazaların çok sık bu bölgelerde olmasına dikkati çekmek istiyorum.''
BU TÜR KAZALARI TEKRAR
YAŞAMAK İSTEMİYORUZ
Bu kazaları artık bir daha yaşamak istemediklerine işaret eden Güzel, şöyle devam etti: ''Bu sebepten sendika olarak üzerinde çalıştığımız bir teknoloji var. Bizim makinemiz 10 tonu geçmiyor. Türkiye'ye bu teknolojiyi kazandıracağız çok yakın zamanda. Ankara'da bunun demoları yapılmaya başlandı. 120 tonluk makinenin geçtiği yolda, alt yapıda ve rayda hayır kalmıyor. Bu makine de, kendisi geçtikten sonra rayı kırıyor. Öyle anlaşılıyor. Bunun teknik açıklaması yapılacaktır. Büyük bir ihtimalle böyledir. Arkasından gelen vagonlar raydan çıkmıştır. Pamukova kazasında da makine geçmiş, arkadan gelen vagonlar devrilmişti. Benzer bir kaza. İhmal var mı sorusuna, yollarda bu ton hadisesi olduğu sürece, yolda birtakım esnekliği yakalamanız çok zor. Böyle ağır tonajlı makineler geçtiğinde eğer rayın altı çok dolu değil ve boşluk varsa, kırabiliyor. Yaz aylarında ise ağır makineler biraz da hızla girerse viraja, savurması neticesinde raylar bombe yapıyor ve kırılıyor.''
Bu arada kazayla ilgili olarak gözaltına alınan 2 makinist adliyeye sevk edildi. Alınan bilgiye göre, Pamukkale Ekspresi'nin makinistleri B.Ö. ve E.C'nin jandarmadaki sorguları tamamlandı. Söz konusu 2 kişi ifadelerinin ardından adliyeye sevk edildi.
ŞEF İÇİN TÖREN DÜZENLENDİ
Kazada vefat eden tren şefi Ahmet Sarıkaya için Eskişehir Garında ve evinin önünde tören düzenlendi. TCDD 1. Bölge Müdür Yardımcısı İbrahim Eren,''Devamlı hareket halinde olan ulaştırma mesleğinde ender görülen olaylardan birisi başımıza geldi. Allah tekrarından korusun'' dedi. Törene katılan Ahmet Sarıkaya'nın oğlu Kadir ve babası Ali İhsan Sarıkaya gözyaşlarına hakim olamadı. Sarıkaya'nın cenazesi okunan duanın ardından defnedileceği Günyüzü ilçesine gönderildi.
Öte yandan kazada yaralanıp bölgedeki hastanelere kaldırılanların taburcu edildiği bildirildi. Kaza alanındaki Pamukkale Ekspresi'nin lokomotifinin de tamir amacıyla istasyona çekildiği, ulaşıma açılan demir yolunda tren seferlerinin sorunsuz yapıldığı öğrenildi.
|