Milli Eğitim Bakanlığı , öğrencilerin proje ve performans görevleri ile ilgili olarak ders öğretmenlerinin, görevlerin yerine getirilmesinde gerekli rehberliği yapmaları ve velileri masrafa zorlayacak görevlerin öğrencilere kesinlikle verilmemesi uyarısında bulundu.
Edinilen bilgiye göre, öğrencilerin sürece dayalı olarak değerlendirilmesini sağlayan proje ve performans görevleri ile ilgili Bakanlığa bazı şikâyetler ulaştı.
Sözlü ve yazılı yapılan şikâyetler, "ulaşılması zor kaynaklardan proje ve performans görevleri verilmesi'', ''ders öğretmenlerinin yeterince rehberlik yapmaması'', ''bir kısım ödevlerde kullanılan malzemelerin pahalı olması nedeniyle imkânı olmayan velilerin malzemeleri teminde zorlanması'', ''ödevlerin çoğunlukla internet üzerinden hazırlandığı, çalışmaların öğrenci katkısını içermemesi'', "çalışmaların içerikleri yerine daha çok görselliklerinin değerlendirildiği'', ''oldukça sık verilen görevlerin öğrencinin evdeki zamanının büyük bir bölümünü aldığı ve buna bağlı olarak velilerin de öğrenciye yardımının kaçınılmazı olduğu, bu ödevleri çoğunlukla velilerin yaptığı, bu nedenle de performans görevlerinin amacına hizmet etmediği'' yönünde oldu.
Şikâyetler doğrultusunda Bakanlık, görevler ile ilgili olarak ders öğretmenlerinin, görevlerin yerine getirilmesinde gerekli rehberliği yapmaları ve velileri masrafa zorlayacak görevlerin kesinlikle verilmemesi uyarısında bulundu.
Ayrıca, öğrencilere verilecek proje ve performans görevlerinde sınıf düzeyinin ve okulun bulunduğu çevrenin gözetilmesinin önemine dikkat çekildi. Bakanlık, konuya ilişkin olarak yarıyıl tatili ile ilgili de uyarı yaptı. 25 Ocak 2008 tarihinde yarıyıl tatiline girecek ilköğretim öğrencilerine okuma alışkanlığı kazandırılması yönünde öğretmenler tarafından seviyelerine uygun ve Bakanlıkça tavsiye edilen kitapların önerilmesi istendi. Bunun dışında öğrencilerin dinlenmelerine fırsat vermek amacıyla her ne şekilde olursa olsun yarıyıl tatilinde ödev verilmemesi ve kurs düzenlenmemesi uyarısında bulunuldu.
|