Hükümetin 2008-2012 dönemini kapsayan 5 Yıllık Eylem Planı, ulaşım konusunda oldukça büyük hedefler taşıyor. Plana göre yılda ortalama 500 kilometre yol yapılacak.
Türkiye’de gelecek yıldan itibaren 5 yıl boyunca, yılda ortalama 500 kilometre bölünmüş yol inşa edilecek. Hükümetin 2008-2012 dönemini kapsayan 5 yıllık Eylem Planına göre, bölünmüş yolların temel uzunluğu, plan döneminde 15 bin kilometreye çıkarılacak.
Plan süresince tersane kapasitesi artırılacak. Bu kapsamda başta Doğu Akdenizde bir bakım onarım tersanesi olmak üzere, Türkiye Tersaneler Mastır Planı sonucunda önerilen tersane alanlarının imar planı çalışmaları ve alt yapı çalışmaları tamamlanarak, 2012 yılına kadar tahsise uygun hale getirilmesi sağlanacak.
Önümüzdeki 2 yılda gemi geri dönüşüm sanayi desteklenecek. Geri dönüşümü gerçekleştirilecek ithal gemilerle ilgili gümrük mevzuatında yaşanan sıkıntılar giderilecek.
Gemi ve yat inşa sanayinde kullanılan başlıca ithal ürün ve malzemeler belirlenerek, bu malzemelerin yerli üretim imkanları araştırılacak. Mevcut gemi yan sanayi tesislerinin ürettikleri ürünlerin sertifikalandırılmasındaki problemlerin giderilmesine yönelik tedbirler belirlenecek ve bu tedbirler hayata geçirilecek.
Gemi yan sanayi dışında üretim yapan imalat sanayinin gemi yan sanayi ürünlerini üretmelerini teşvik etmeye yönelik tedbirler belirlenecek. Kıyı Yapıları Mastır Planı tamamlanacak. Plan, artan ticaretin kesintisiz, etkin bir şekilde akışını sağlayacak ve Türkiye’nin transit ülke konumuna gelmesini kolaylaştıracak olan büyük ölçekli ve ana limanlar oluşturulabilmesi amacıyla uygun liman sahalarını belirleyecek ve girişimcilerin bu sahalara yönlendirilmesini sağlayacak.
Plan döneminin sonuna kadar Avrupa-Asya kesintisiz demiryolu bağlantısını sağlayacak şekilde Ankara merkez olmak üzere İstanbul-Ankara-Sivas, Ankara-Afyonkarahisar-İzmir, Ankara-Konya koridorlarından oluşan çekirdek ağ üzerinde hızlı tren ile yolcu taşımacılığına başlanacak.
Hızlı tren projeleri tamamlanacak
Ankara-İstanbul, Ankara-Konya, Ankara-Sivas ve Bursa-Osmaneli Hızlı Tren Projeleri liman özelleştirmesinden elde edilecek kaynaklarla tamamlanacak. Marmaray işletmeye alınacak. Hizmet kalitesini ve sektör içindeki payını artırmak ve kamu üzerindeki mali yükünü azaltmak amacıyla TCDD yeniden yapılandırılacak. Bu kapsamda Demiryolu Kanunu, TCDD Kanunu ve ilgili ikincil mevzuat çıkarılacak. TÜVASAŞ, TÜLOMSAŞ, TÜDEMSAŞ ve TCDD’nin fabrikaları özel sektöre açılacak. Ulaşım bilgilerinin ihtiyaç sahiplerine tek bir noktadan sunulacağı portal oluşturulacak. Yük taşımacılığında ise demiryoluna ve denizyoluna ağırlık verilecek. Bu amaçla, demiryolunda özel sektör tren işletmeciliği başlatılacak.
|