Tüketici Hakları Merkezi (TÜ-MER) Genel Başkanı Ömer Keser, Türkiye Bankalar Birliğinin (TBB), tüketici kanunu ile kurulmuş hakem heyetlerini göz ardı edercesine bünyesinde başka bir oluşuma giderek tüketicinin hak arama azmini ipotek altına almaya çalıştığını savundu.
TBB tarafından kurulan “Müşteri Şikyetleri Hakem Heyetleri” oluşumunu değerlendiren bir yazılı açıklama yapan Keser, Bankalar Kanununa dayanılarak hazırlanan “Müşteri Şikyetleri Hakem Heyetinin Oluşumu, Çalışma Esas ve Usulleri Hakkında Tebliğ” ile bankalarla tüketiciler arasında oluşacak şikayetlerin çözümü için bir Hakem Heyeti kurulduğunu hatırlattı.
Kurulacak heyetteki üyelerin tamamının bankacılık sektörünün üyeleri tarafından seçildiğine dikkat çeken Keser, bu heyetin Türkiye tüketicisi adına talihsiz ve anti demokratik bir karar olduğu görüşünü aktardı.
Keser, Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunda, tüketiciler ile mal ve hizmet veren üreticiler arasında oluşan uyuşmazlıkların çözümü için her il ve ilçe merkezinde Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri kurulmuş olduğunu ve bu heyetlerin bugüne kadar çalışmalarını başarıyla devam ettirdiğini belirtti.
Kaymakamlık, Belediye, Baro, Ticaret Odası ve Tüketici Dernekleri temsilcilerinin bulunduğu Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerinin kararları mahkeme hükmünde olduğu için icra kabiliyeti de bulunduğunu, ayrıca bu heyetlerin basit yargılama usulü ile ücretsiz hizmet vermekte olduğunu aktaran Keser, “Özellikle son günlerde kart aidatı ve benzeri konularda Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine şikayette bulunan yüz binlerce tüketicinin almış olduğu olumlu sonuçlar ve iade edilen milyonlarca YTL, Bankalar Birliğini alternatif bir heyet kurma düşüncesine sevk etmiştir. Söz konusu Bankalar Birliği Hakem Heyetinde tüketicileri temsilen herhangi bir kişi, kurum veya kuruluşun olmayışı, birliğin bu oluşumundaki niyetini peşinen gözler önüne sermektedir.”
Keser, tüketicilere, Bankalar Birliği Hakem Heyetlerine müracaat etmemeleri çağrısında bulundu.
|