Tüm dünyada gerçekleştirilen “Buy Nothing Day”/Satın Almama Günü”nü Tüketiciler Birliği adına değerlendiren Av. M. Bülent Deniz; “market yağmalama noktasına ulaşan tüketim çılgınlığına bir gün ara (!) veriyoruz” dedi.
Konuyla ilgili bir açıklama yapan Av. M. Bülent Deniz, kampanyaya 2002 yılından bu yana, Tüketiciler Birliği’nin girişimleriyle ülkemizdeki tüketicilerin de katıldığını belirterek, şunları kaydetti: “Geçtiğimiz günlerde gerek İstanbul’da, gerekse Konya’da yeni açılan teknoloji marketlerinin ilk günündeki izdiham ve yağma, tüketim çılgınlığının ulaştığı noktanın ne kadar acınası ve tehlikeli olduğunu göstermektedir. Yaşanan bu olaylar, insanın tüketim adına nasıl köleleştirildiğini ve ahlâkî değerlerin nasıl hiçleştirildiğini bizlere göstermektedir.
Bu nedenle sebepsiz tüketim çılgınlığının sona erdirilmesi için çağrıda bulunuyor ve bu çağrımızı Buy Nothing Day/Dünya Satın Almama Günü’nde, 25 Kasım’da, 24 saat boyunca hiçbir şey satın almayarak, sembolik olarak ortaya koyuyoruz. Çılgınca tüketmeden de, yaşam mümkündür.”
|