Özelleştirmeye hazırlık süreci 2008 yılı sonuna ertelenen Türkiye Şeker Fabrikalarının (TÜRKŞEKER), şeker piyasasındaki satış payı giderek azalıyor.
TÜRKŞEKER verilerine göre, 2002/2003 pazarlama döneminde yüzde 49 olan TÜRKŞEKER’in yurt içi piyasadaki pazar payı, 2005/2006 pazarlama döneminde yüzde 41,70’e geriledi. TÜRKŞEKER Genel Müdürü Azmi Aksu, şekerde pazar payının azalmasında, TÜRKŞEKER’e bağlı fabrika sayısının azalması yanında, özel sektörde 3 yeni fabrikanın açılmasının da etkili olduğunu söyledi. Aksu, halen şekerde en büyük satıcı olduklarını vurgularken, önceki kampanyada 1.1 milyon ton olan TÜRKŞEKER’in şeker satışı 2006/2007 döneminde 1 milyon 237 bin tona çıktı.
|