Eğitim-Bir-Sen İzmir Şubesi, dinibil.com sitesi ile “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar” konulu bir panel düzenledi. Alsancak Gazi İlköğretim Okulu’nda düzenlenen panele katılan panelistler, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (DKAB) dersinin anayasadaki mevcut statüsünün korunması, seçmeli hale getirilmesinin problemlere yol açabileceği konusundaki kanaatlerini dile getirdiler.
Panelin açılış konuşmasını yapan Eğitim-Bir-Sen İzmir Şube Başkanı Abdurrahim Şenocak, din öğretiminin önemine vurgu yaparak Eğitim-Bir-Sen’in bu konudaki hassasiyetini dile getirdi.
Oturum başkanlığını Prof. Dr. Selahattin Parladır’ın yaptığı panelde konuşan Dokuz Eylül Üniversitesi (D.E.Ü) Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü Başkanı Prof. Dr. İbrahim Emiroğlu, yaptığı konuşmada bu dersin eğitimini veren Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin büyük sorumlulukları olduğuna vurgu yaptı.
Prof. Dr. Sönmez Kutlu, ise “din öğretiminde mezhepler üstü yaklaşım” başlıklı tebliğinde, dindarlık kişinin kendi tercihidir; Milli Eğitimin amacı dindar insanlar yetiştirmek değildir; bununla birlikte din öğretimi mutlaka verilmelidir, Hz. Ali’yi öğretirken onun efsaneleşmiş yönüyle değil, tarihsel kimliğiyle öğretilmesi gerektiğini söyledi. Kutlu, “Namaz, dinin temel kaynaklarında var olan bir konudur. Mezhepler ortada yokken de namaz vardı” dedi.
Doç. Dr. Halit Ev,”Din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde amaç ve kazanımlar” konulu tebliğinde çoğulculuğun programa aksettirilmesinin önemine vurgu yaparak “Çoğulculuğu reddetmek gençleri geleceğin dünyasına hazırlamaz. Gerek kendi toplumumuz, gerekse dışımızdaki dünyada yaşayan dinî ve kültürel grupların söylemini oluşturan değer, inanç ve uygulamalardan genç insanların izole edilmemesi gerekir” dedi.
Doç. Dr. Veli Öztürk, Dün kültürü dersinin meşruiyet problemi konulu tebliğini sundu. “Bir milletin evladı dini ve bilimsel eğitimi ayrı ayrı alamaz” diyen Öztürk, din öğretiminin tarihçesini özetledi ve Anayasa’nın 24. maddesine değinerek, bu maddede geçen “din kültürü ve ahlak öğretimi” ile din eğitimi” kavramlarının çok önemli olduğunu, bu ikisinin birbirinden farklı şeyler olduğunu söyledi. Konuşmaların sonunda bir değerlendirme yapan oturum başkanı Prof. Dr. Selahattin Parladır, Peygamberimizin eğitimi, hayatın içinde ve hayatın bir parçası olarak gördüğünü, bilgiyi sadece söz olarak vermenin çok fazla anlam ifade etmediğini belirtti. “Monarşik bir ortamda demokrasiyi öğretemezsiniz” diyen Parladır, çoğulculuğa ve uygulamalı öğretimin önemine dikkat çekti. Daha sonra sorulara geçildi. Dinleyiciler arasında yer alan Güzeltepe Cemevi dedesi Düzgün Şahin, böyle bir toplantıya davet edilmiş olmasından dolayı çok memnun kaldığını, konuşmalardan önemli izlenimler edindiğini ifade ederek, “Bu toplantılar keşke 20 yıl önce yapılabilseydi” dedi.
|