Hakkının ihlal edildiğini düşünen tüketicilerin, derdine daha çok internet üzerinden derman aradığı, Tüketiciler Birliğine yılın 6 aylık döneminde yapılan şikayetlerin yüzde 50’sinin internet üzerinden gerçekleştirildiği bildirildi.
Tüketiciler Birliği Başvuru Merkezi Başkanı Uğur Zincir, yaptığı açıklamada, merkezlerine yılın 6 aylık döneminde 5 bin 481 başvuru yapıldığını anımsattı. Başvuruların 2 bin 770’inin, yani yüzde 50,54’lik bölümünün internet üzerinden yapıldığını belirten Zincir, şikâyetlerin 1596’sının telefon, 944’ünün bizzat kuruma gelerek, 159’unun e-yardım hattı, 12’sinin ise PTT aracılığıyla yapıldığını bildirdi.Zincir, internet aracılığı ile yapılanların toplam başvuruların yarısından fazlasını oluşturduğunu ifade ederek, ‘’İnternet üzerinden yapılan başvurular, düzenli raporlamanın yapıldığı 2001 yılından bu yana dikkati çekici şekilde artmış ve toplamın çoğunluğunu oluşturacak seviyeye gelmiştir’’ dedi.
Başvuru merkezine birkaç yıl öncesine kadar şikâyetlerin telefon veya faks üzerinden yapıldığını, ancak internet üzerinden de şikâyet almaya başlamalarının ardından tüketicilerin çağın gereği olarak teknolojik sisteme yöneldiğini belirten Zincir, sanal ortam üzerinden yapılan şikâyetlerde geçen yıllara oranla yüzde 100’e varan artış olduğunu söyledi.
Zincir, başvuruda bulunanların klasik tüketici profilinin terk ettiklerini ifade ederek, şunları kaydetti: ’’Tüketici, artık bilinçli, haklarına vakıf, internet üzerinden başvuru yapabilen, küresel dünyaya ve bilgi düzenine ayak uydurmuş hale geldi. İnternet üzerinden şikâyetlerin artması, artık tüketicimizin istediği zaman rahatlıkla bilgiye ulaşabilen ve başvuru merkezlerini bulabilen, daha bilinçli ve hak aramakta daha gönüllü bir profil çizdiğini göstermektedir.’’
|