Tüketiciler, bankaların aldığı yıllık hesap işletim ücreti ve kredi kartı aidat ücretleri konusunda Tüketiciler Birliği’ne şikayet yağdırdı. Bankaların aldığı ücretlerin yasal olmadığını vurgulayan Tüketiciler Birliği, ilgili bakanlıkları ve yetkilileri tüketicileri korumaya çağırdı.
Tüketiciler Birliği, “2007 Altı Aylık Hak İhlâlleri Raporu”nu açıkladı. Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı Orhan Demir, bu yılın ilk yarısında gelen başvuru sayısının bir önceki döneme göre yüzde 100 oranında artış gösterdiğini söyledi. Genel Merkezi’nde düzenlenen basın toplantısında hak ihlalleri raporunu değerlendiren Demir, “banka yıllık hesap işletim ücreti” ve “kredi kartı aidat ücreti” konusunda tüketicilerden yoğun olarak başvuru ve tepki geldiğini kaydetti.
Tüketiciler Birliği tarafından sağlanan hukuki yardım çalışması sonunda yüzbinlerce tüketiciye paralarının iade edildiğini dile getiren Demir, “Başvurulara ilişkin olarak yurdun dört bir yanında faaliyet gösteren Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri ve Tüketici Mahkemeleri tarafından tüketici lehine kararlar verilmiştir. Kesinleşmiş yargı kararlarına rağmen Bankalar Birliği tarafından geçtiğimiz günlerde yapılan yazılı açıklamada alınan bu ücretlerin yasal olduğu vurgulanarak yargı kararları yok sayılmıştır. Tüketiciyi korumak yükümlülüğü içinde bulunan başta Bankalar Birliği olmak üzere tüm ilgili bakanlıkları bu konuda yargı kararlarına uymaya çağırıyoruz.” şeklinde konuştu.
Demir, başvuru sayısının ilk altı ay içerisinde 5 bin 481’e ulaştığını kaydederek, bu rakamların ülkemiz tüketicisinin hak arama konusunda istekli ve mücadeleci bir tutum içerisinde olduğuna işaret ettiğini dile getirdi.
Bu arada 2007 yılı hak ihlalleri raporunda bankaların ardından “ayıplı mal ve ayıplı hizmet” konusunda tüketicilerin şikayetlerde bulunduğu görüldü. Ayıplı mal konusunda en çok şikayet bilişim sektörüyle ilgili gelirken, ayıplı hizmet konusunda da iletişim sektöründen yoğun şikayet geldi.
|