Sıcak hava sebebiyle dondurma satışları arttı. Sektörde yer alan firma yetkilileri, 2007 yılı satış hedefinin yüzde 50’sini Haziran ayı itibariyle gerçekleştirdiklerini, aşırı sıcak sebebiyle satışların yüzde 20’nin üzerinde arttığını ifade ettiler.
Algida dondurma yetkilileri, geçen yıl, Türkiye’de toplam 130 milyon litre dondurma tüketildiğini belirttiler.
Gelişmiş ülkelerle karşılaştırıldığında Türkiye’de dondurma tüketiminin çok düşük seviyelerde olduğunu kaydeden yetkililer, şöyle dediler: ‘’2006’da Türkiye’de kişi başı yıllık tüketim 1,6 litre. Bu rakamlar ABD’de 25 litre, İsveç, Norveç gibi kuzey ülkelerinde 13-14 litre, Avrupa ortalaması 7 litre. Dondurmanın çoğunu yüzde 52’lik oranla erkekler yedi. Yaş gruplarında tüketim şampiyonu yüzde 47 ile 20 yaş altı oldu. Yıllık toplam dondurma satışının yüzde 91’i Nisan-Eylül ayları arasında yapıldı.’’
Algida’nın 2007 yılı satış hedefinin yüzde 50’sini Haziran ayı itibariyle gerçekleştirdiğini, 2006 yılının ilk yarısında da aynı satış oranına ulaşıldığını belirten yetkililer, 2006-2007 yılları arasında satışlarda bir farklılık gözlenmediğini bildirdiler.
|