112 Acil Servis ekiplerinin kullandığı yeni ileri teknoloji sistem sayesinde operasyonların tamamen kontrol altına alınıp, vak’a ulaşım sürelerinin de önemli oranda azaldığı bildirildi.
HP-Armakom ve Turkcell işbirliğinde halen il sağlık müdürlükleri bünyesinde uygulanan ileri teknoloji sistem, 112 Acil Servis, 110 Yangın İhbar, 155 Polis İmdat gibi bütün acil durum merkezlerinin yakın gelecekte tek bir merkezden yönetilmesine imkân sağlayacak şekilde tasarlandı.
Bütün telefon ve telsiz görüşmeleri sunucular üzerinde özel bir sistemle kayıt altına alınıyor. Arayan telefon numarasından otomatik olarak adres tesbiti yapılıyor ve olay yeri, sayısal haritalar üzerinde belirleniyor. Ekipler GPRS uyduları ve sayısal haritalar sayesinde olay yerine yönlendirilirken, olay bölgesinden anlık olarak bilgi aktarımı yapılıyor. Hastaneler, ambulans daha yoldayken önceden haberdar ediliyor, hastanelerdeki boş yatak durumları ve nöbetçi personel komuta kontrol merkezinden çevrimiçi (online) olarak izlenebiliyor. 4 yılı aşkın süredir devam eden çalışmalar sonucu geliştirilen sistemin 30’a yakın ilin 112 Acil Servis hizmetlerinde kullanılmaya başlandığı belirtildi.
|