Unilever Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı İzzet Karaca, “Bizim 100 milyon YTL’lik yatırımımız var. Seçim geliyor diye Türkiye’ye olan güvenimizde bir duraksamamız yok. Yatırımlarımıza devam ediyoruz’’ dedi.
Unilever’in global finansal verileri, marka ve vizyonlarının paylaşıldığı basın toplantısında konuşan Karaca, Unilever Türkiye’nin geçen yılki cirosunun 900 milyon avroya ulaştığını, YTL bazında yüzde 20 büyüme yakaladıklarını vurguladı. Karaca, ‘’Unilever’in 151 ülke operasyonu içinde Türkiye 18’inci sıradan 2006’da 10’uncu sıraya yükseldi. 2006 Mayıs ayı revizyonu yaptığımız için 12’nciliğe geriledik. Ama biz kalıcı şekilde ilk 10’da, birinci ligde oynamak istiyoruz’’ dedi.
2007 yılı başında büyüme hedeflerini yüzde 15 olarak koyduklarını hatırlatan Karaca, ‘’Eğer bunu yaparsak arzu ettiğimiz 1 milyar avro ciroya avro ciroya ulaşacağız” diye konuştu. İran’ın 1 Nisan’dan itibaren Unilever Türkiye’ye bağlandığını bildiren Karaca, İran’ın da neredeyse Türkiye kadar büyük bir pazar olduğunu vurguladı.
KDV indirimini çok doğru bulduklarını ifade eden Karaca, ‘’Gıdada malzeme girişleri kategorisinin bazılarında yüzde 8 bazılarında yüzde 18
KDV vardı. Sattığımız ürünlerde yüzde 18 olduğu için KDV’de bir dengesizlik oluyordu. Giriş ve çıkışların dengede olması gerekiyordu.
Dolayısıyla hükümetin yaptığı bu ayarlamayı doğru buluyoruz’’ diye konuştu.
|