Formula 1'de sezonun 5. yarışı olan Monaco Grand Prix'sinde bugün sıralama turları, 27 Mayıs Pazar günü ise asıl yarış yapılacak. F1 takviminin tek sokak yarışı olan Monte Carlo Pisti'nde yapılacak sezonun 5. yarışında, markalar ve pilotlar 78 turu ilk sırada bitirmek için çalışacaklar.
Pist uzunluğu 3.340 kilometre olan toplam 260.520 kilometrelik yarışta sezonun en iddialı pilotları Lewis Hamilton, Kimi Raikkonen, Fernando Alonso ve Felipe Massa yine podyumun en üstüne çıkmak için uğraşacak.
Dar sokakları, tünelleri ve zorlu dönüşleriyle F1 yarışlarında bir klasik halini alan Monaco Grand Prix'sinde tur rekorunu, dünyanın en iyi F1 pilotlarından kabul edilen Alman Michael Schumacher, Ferrari ile 1 dakika 14.439'luk derece elde ederek kazanmıştı. Geçen yıl burada yapılan yarışı kazanan, son 2 yılın dünya şampiyonu pilotu Fernando Alonso, sıralama turlarında da ''pole pozisyonu''nu ele geçirmişti.
2005 yılında halen Ferrari'yi kullanan Fin pilot Kimi Raikkonen'in McLaren'le zafere ulaştığı bu pistte, 2004 yılında Renault adına İtalyan Jarno Trulli, 2003'de ise Williams kullanan Kolombiyalı sürücü Juan Pablo Montoya damalı bayrağı ilk gören olmuştu.
Sezon başında McLaren Mercedes'e katıldığında kimsenin beklemediği bir başarı grafiği çizen genç İngiliz pilot Lewis Hamilton, 4 yarışın geride kaldığı 2007 sezonunda pilotlar klasmanında 30 puanla ilk sırada bulunuyor. 22 yaşındaki genç pilot, F1 tarihinin ilk siyahi pilotu olmasının yanı sıra 1950'den bu yana devam eden yarışlarda da en başarılı genç sürücü unvanını ele geçirdi. Hamilton'dan önceki en başarılı genç sürücü ise McLaren takımının kurucusu Yeni Zelandalı Bruce McLaren'di.
F1 takviminin tek sokak yarışı olan Monaco Grand Prix'si şehrin sokaklarında yapılıyor. Oldukça dar sokakları, tünelleri ve tehlikeli dönüşleriyle sürücüleri yoran pist, hatayı affetmeyen pist olarak tanımlanıyor. Geçiş için çok şansın olmadığı pistte sıralama turlarının önemi büyük. Ortalama hızın 160 kilometre olduğu yarışta, en yüksek hıza 290 kilometre ile tünel bölümünde ulaşılıyor.
|