544 kilometrelik Karadeniz Sahil Yolu, 15 yıl sonra tamamlandı. 1 milyar dolar harcanan yolun açılışı Cumartesi günü yapılacak.
Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği’nin (SSCB) dağılmasının ardından Sarp Sınır Kapısı’nın açılmasıyla birlikte Kafkaslar’a ulaşmak açısından büyük önem kazanan 544 kilometrelik Karadeniz Sahil Yolu, 15 yıl sonra tamamlandı. Güzergahı üzerindeki 6 il, 63 ilçe ve 8 milyon insana hitap eden ve stratejistler tarafından Avrupa’yı Asya’ya bağlayan ‘Çağdaş İpek Yolu’ olarak tanımlanan Karadeniz Sahil Yolu, 7 Nisan Cumartesi günü saat 12.00’de Bolaman-Perşembe tüneller bölgesinde düzenlenecek açılışla resmen hizmete girecek. Açılışı gerçekleştirecek olan Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın bizzat kullanacağı otomobille resmen hizmete girecek olan yol için bugüne kadar yaklaşık 1 milyar dolar harcandığı bildirildi.
Uzmanların Türkiye’ye ekonomik, siyasi, jeopolitik ve stratejik yönden büyük önem kazandıracağını belirttiği, coğrafyası hayli sert ve dağlık olan güzergah boyunca 12 tünelin açıldığı yolda Bolaman-Perşembe arasındaki 4 kilometrelik Ordu tüneli, bin 249 metrelik Çayeli-Pazar tüneli, bin 33 metrelik Arhavi tüneli, 979 metrelik Uluburun tüneli projenin en önemli ayaklarını oluşturuyor. Karadeniz Sahil Yolu, biten soğuk savaşın ardından büyük önem kazanan Kafkasya’ya Türkiye’nin geç de olsa ulaşmasını sağlayacak en önemli güzergahın başında geliyor.
|