TBMM Meclis Araştırması Komisyonu üyeleri, Ankara Çocuk ve Gençlik Kapalı Ceza İnfaz Kurumunda incelemelerde bulundu. Araştırma Komisyonu Başkanı Halide İncekara, Kapalı Ceza İnfaz Kurumunda bulunan çocuk ve gençlere sağlanan ortamın ideale çok yakın olduğunu belirterek, “Çocuklara burada sağlanan imkânları eğer okullarımızda, normal hayatta verebilsek, bunların büyük çoğunluğu burada olmazdı’’ diye konuştu.
Çocuklarda ve gençlerde artan şiddet eğilimi ile okullarda meydana gelen olayların araştırılarak alınması gereken tedbirlerin belirlenmesi amacıyla kurulan TBMM Çocuklarda ve Gençlerde Artan Şiddet Eğilimini Araştırma Komisyonu üyeleri, Ankara Çocuk ve Gençlik Kapalı Ceza İnfaz Kurumu’nda incelemelerde bulundu. Komisyon üyeleri, Ankara Çocuk ve Gençlik Kapalı Ceza İnfaz Kurumu yetkililerden bilgi alarak, buradaki tutuklu veya hükümlü çocuk ve gençlerle görüştü.
Araştırma Komisyonu Başkanı Halide İncekara, Kapalı Ceza İnfaz Kurumunda bulunan çocuk ve gençlere sağlanan ortamın ideale çok yakın olduğunu belirterek, ‘’Çocuklara burada sağlanan imkanları eğer okullarımızda, normal hayatta verebilsek, bunların büyük çoğunluğu burada olmazdı’’ diye konuştu.
OKULLARDA RUHSAL
VE İNSANî DEĞERLER VERİLMELİ
Çocuk ve gençlerin topluma yararlı bir insan haline getirilmesi ve rehabilitasyonları için çok büyük yatırımlar yapıldığını, beceri ve meslek sağlanması, spor ve güzel sanatlar alanlarında kendilerini geliştirmeleri için imkanlar sunulduğunu belirten İncekara, şöyle devam etti: ‘’Çeşitli sosyal sorunlar nedeniyle cezaevine gelen çocukların aslında ne kadar yetenekli, zeki ve zamanında yeterli imkân verildiği takdirde topluma yararlı bir insan haline gelebileceklerini görebiliyoruz. Yaptıkları resimleri gördüğümüzde, yeteneklerini gözledikçe şaşkınlık içinde kaldık. Ankara Çocuk ve Gençlik Kapalı Ceza İnfaz Kurumu, 25 bin metrekare alan üzerinde kurulmuş, 12 bin metrekarelik bina alanında, her türlü sosyal, kültürel ve sportif imkanlarla donatılmış. Bir de okullarımızın kapladığı alanı, çocuklara verdiğimiz bu tür etkinlik alanlarını düşünüp karşılaştırdığımız zaman üzülmemek mümkün değil.’’
İncekara, çocuklara, artık ‘’eğitimevi’’ adı verilen bu yerlere gelmeden, böyle başarılı ve yeteneklerini ortaya çıkarıcı eğitim verilmesi gerektiğini ifade ederek, geleceğin güvencesi olan çocuk ve gençleri, okullarda sadece bilgi yüklemek suretiyle değil, aynı zamanda ruhsal ve insani değerlerle bezenmiş birer insan olarak gelişmesini sağlamak gerektiğini anlattı.
|