Bağımsız Eğitimciler Sendikası Genel Başkanı Gürkan Avcı, Türkiye eğitimle ilgili birçok sıralamada dünyanın en geri ülkeleri arasında yer alıyor. Dünyanın 21’inci büyük ekonomisi ve nüfus oranı açısından da 17’nci ülkesi olan Türkiye, eğitimle ilgili istatistikler açısından açlıkla boğuşan Afrika ülkeleriyle birlikte anılıyor” dedi.
Ülkelerin gelişmişliği ile eğitim sistemi arasında yakın bir ilişki olduğunu söyleyen Avcı, Türkiye gibi ülkelerde eğitim sisteminin niteliğine ilişkin olarak ortaya çıkan sorunların, az gelişmişliğin hem nedeni hem sonucunu oluşturduğunu söyledi. Avcı, bugün temel bir insan hakkı olarak kabul edilen eğitimin parasız, bilimsel, laik, eşitlikçi ve demokratik bir içeriğe sahip olması gerektiğini fakat Türkiye’de gelinen durumun “Paran varsa oku, paran kadar oku” acı gerçeğinin yanında oldukça niteliksiz ve ezberci bir eğitim sistemiyle karşı karşıya olunduğunu vurguladı.
737 BİN ÇOCUK İLKÖĞRETİMDEN
YARARLANAMIYOR
Avcı, Türkiye’de nüfusun ortalama eğitim süresinin köylerde 4, şehirlerde 6 yıl olduğunu, okulöncesi, ilköğretim ve ortaöğretimde 6 milyon çocuk ve gencin, çağ nüfusu içinde olmasına rağmen eğitim hakkından yararlanamadığının altını çizdi.
160 BİN DERSLİĞE İHTİYAÇ VAR
150 bin öğretmene, 20 bin memur, hizmetli ve yardımcı personele, 160 bin dersliğe ihtiyaç olduğunu da kaydeden Gürkan Avcı, eğitimin sorunlarının çözümü eğitim hakkının toplumsal bir hak olduğu, bu hakkın eşitlikçi bir kamusal alan ve buna bağlı olarak benimsenecek kamusal kaynak kullanımıyla sağlanabileceğini söyledi.
|