Yıla yüzde 101.74 gibi yüksek bir seviyeden başlayan ve temmuz ayında yüzde 88.6’yla dibe vuran tüketici güveni, kasımda yüzde 1.95 oranında artarak 93.35’e çıktı.
Ancak yine de tüketici kötümserlikten kurtulamadı. Merkez Bankası ve Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) ortaklaşa yaptığı Aylık Tüketici Eğilim Anketi’nin Kasım ayı sonuçları açıklandı. Buna göre 100’ün üzerindeyken tüketici güvenindeki iyimserliği, 100’ün altındayken kötümserliği 100’deyken ise ne iyimser ne de kötümser duruma işaret eden güven endeksi kasımda 93.35 olarak hesaplandı.
Tüketici güveninin Kasım’da yüzde 1.95 oranında artmasında, tüketicilerin mevcut ve gelecek dönem satın alma güçlerine, gelecek dönem genel ekonomik duruma ve iş bulma imkânlarıyla mevcut dönemin dayanıklı tüketim malı satın almak için uygunluğuna dair değerlendirmelerinin iyileşmesinden kaynaklandığı belirlendi.
|