Danıştay 13. Dairesi, alkol ve alkol ürünlerinin reklâm tanıtımlarına kısıtlama getiren yönetmeliğin ilgili maddesinin iptali istemiyle açılan davayı reddetti. Reklâmcılar Derneği, , 6 Haziran 2003 tarihli Alkol ve Alkollü İçkilerin İç ve Dış Ticaretine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğinin ‘’reklâm ve tanıtım’’ başlıklı 19. maddesinin iptali istemiyle Danıştayda dava açtı. Danıştay 13. Dairesi, söz konusu yönetmeliğin ilgili maddesinin iptal istemini reddetti.
Alkollü içkilere yönelik kampanyaların, alkol tüketimini ve dolayısıyla zararlı etkileri artıracağı düşüncesinden hareketle yasaklandığının belirtildiğine işaret edilen kararda, şöyle denildi: ‘’Reklâmın ve kampanyanın amaç ve işlevleri ile yöneldiği hedef kitle dikkate alındığında, ‘’...alkol ve alkollü içkinin televizyon, kablolu yayın, radyo ve kamu yayın araçları ile reklâmının...’’ yasaklanması ile korunmak istenilen hukuksal değerin, yasada açıkça sayılanlar dışındaki yayın araçlarıyla yapılacak reklâmlardan ve bu ürünlere yönelik kampanyalardan da olumsuz etkileneceği, zedeleneceği, zarar göreceği açık olduğundan, reklâm ve tanıtımın, alkollü içki tüketicisinin bilgilendirilmesiyle sınırlandırılmasında, gençlerin hedef kitlenin dışında tutulmasında ve sportif faaliyetlerle alkol tüketimini teşvik eden reklâmın ve bu ürünlere yönelik kampanyaların yasaklanmasında kanun koyucunun amacına ve yasa hükümlerine aykırılık bulunmamaktadır.’’
|