Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı Kemal Özer, Ramazan'ın, oruç tutanların kilolarının büyük oranda arttığı, birer ‘tüketim canavarı’na dönüştüğü, ekmek tüketiminin 4-5 kat arttığı çok acı bir tablo olarak ortaya çıktığını söyledi. Özer, “Buna karşılık fakirlerin halen aynı yokluğu sürdürdüğü, makarna ve bulgura talim ettiği de bir gerçektir’’ dedi.
Özellikle kıtlıktan çıkmış gibi artan Ramazan harcamalarını fırsat bilen başta gıda sektörü olmak üzere birçok sektörün ölçüsüz olarak fiyat arttırdığını belirten Özer, büyük marketlerin Ramazan promosyonlarının aldatıcı olabileceğine dikkat çekti. Özer, “İftarda lokantalar yerine aile ortamlarını tercih edin. Yoksul ve kimsesizleri unutmayın’’ çağrısı yaptı.
DEVAMI SİVİL TOPLUM SAYFASINDA
|