Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı Kemal Özer, özellikle mağazalarda promosyon olarak satılan ürünlerin, ihtiyaç yokken ‘’lazım olur’’ düşüncesiyle alınmasının, zircirleme bir etki yaparak ülke ekonomisini zarara uğrattığını söyledi.
Özer, bireylerin ekonominin aslında hep birlikte bir ülkenin ekonomisini oluşturduğunu, cebindeki parayı en verimli şekilde harcayarak ihtiyaçlarını karşılayamayan bir ülkede, makro ekonominin de iyi durumda olmayacağını belirtti.
Türkiye’deki tüketicilerin bilinçli alışveriş yapıldığının söylenemeyeceğini ifade eden Özer, toplumumuzda doğru alışveriş bilincinin tam olarak yerleşmediğini belirtti. Doğru alışverişin en önemli unsurunun, ihtiyaç duyulan mallardan, kısa dönemde ihtiyacı karşılayacak kadar, az alınıp taze olarak tüketilmesi olduğunu belirten Özer, ihtiyaçların, bütçe imkanları çerçevesinde önceliklere göre sıralanmasının da, en önemli alışveriş kuralları arasında yer aldığını ifade etti.
Avrupa’da listesiz alışverişe çıkılmaması gerektiğinin, okullarda ders olarak okutulduğunu anlatan Özer, ‘’AB’de liste hazırlayarak alışverişe çıkanların oranı yaklaşık yüzde 90 iken, bu oran bizde yüzde 10’u bile bulmuyor. Hatta listeyle alışveriş yapana genelde (kılıbık) gözüyle bakılıyor. O kişi garip bakışların hedefi oluyor’’ diye konuştu.
|