İnternet kullanımının yaygınlaşmasına paralel olarak gelişen internet üzerinden satışlar nedeniyle meydana gelen hak ihlâllerinde her geçen gün artış gözlendiği bildirildi.
Tüketiciler Birliği bünyesinde, ‘’hak ihlâline uğradığını’’ düşünenlerin mağduriyetlerini çözümlemeye yardımcı olmak amacıyla oluşturulan ‘’Başvuru Merkezi’’ne, yılın 6 aylık döneminde, 116 şikâyet yapıldı. Yapılan 116 şikâyetle geçtiğimiz yıllarda ihmal edilecek seviyede olan şikâyetlerin yüzde 3,25 seviyelerine ulaştığı belirtildi.
‘’Mesafeli’’ (internet üzerinden yapılan satışta) şikâyet konusu olan sektörlerin yüzde 58,12’sini bilişim ürünleri, yüzde 22,22’sini alış veriş, yüzde 6,84’ünü cep telefonu ve dayanıklı tüketim malları ile kalan bölümü de ev gereçleri, giyim, eğitim ve sağlık oluşturuyor.
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Bülent Deniz, yaptığı açıklamada, Türkiye’de elektronik ticaretin hızla yaygınlaştığını söyledi.
Deniz, 2007 yılı itibariyle yenilenecek olan Türk Ticaret Yasası’nda bütün şirketlerin web sitesi oluşturmasının mecburi hale getirileceğini de hatırlatarak, şöyle konuştu: “Bu durum elektronik ticaretin maliyet açısından düşük olması nedeniyle firmaların daha çok bu yönde satış yapmalarına ağırlık verecek. Ayrıca, internet üzerinde alışveriş yapmak tüketiciye da zaman açısından büyük avantaj sağlıyor. İnternet kullanımının yaygınlaşmasına paralel olarak gelişen internet üzerinden satışlar nedeniyle meydana gelen hak ihlâllerinde, önceki yıllara göre artış gözlemliyoruz. Geçtiğimiz yıllarda ihmal edilecek seviyede olan şikâyetler, bu yılın 6 aylık döneminde artarak yüzde 3,25’lere kadar ulaştı. Alışverişlerin yoğunlaşmasıyla birlikte şikayet başvurularının önümüzdeki dönemde artması beklenmeli.’’
|