Formula 1 Türkiye Grand Prix'sinde yarışseverler, motorsporları teknolojisinin en üst düzeyde kullanıldığı araçları izleme fırsatı bulacaklar.
İstanbul'un 25-27 Ağustos tarihlerinde ev sahipliğini yapacağı yarışlarda kullanılan Formula 1 otomobillerinin 100 kilometre hıza ulaşmaları yaklaşık 3 saniyelik bir zaman dilimine sığarken, pistin durumuna göre seçilen değişik kanat grupları ve ayarlar nedeniyle hız limitleri ise değişebilmekte.
MOTOR YAPISI
Bu sezon pilotlar 3 litrelik V10 yerine 2.4 litrelik V8 motorlarla donatılmış araçlarla yarışıyor. Sınırlamalara uygun V10 motorlar da kullanılabiliyor. Araçlarda motorun beslenmesi için ekstra takviye sağlayan Supercharging ve Turbocharging sistemlerinin kullanımı F1'de yasaklı olurken, motor yapısı ise çelik ile dökme demirden yapılmak zorunda. Pistonlar, silindir başı ve silindir yataklarının yapay kimyasal bileşenlerden üretilmesinin yasak olduğu organizasyonda, araçların egzoz sisteminin uzunluğu da değişken olamaz.
OTOMATİK VİTES YASAK
F1'de araçlarda sadece ön tekerlerin direksiyona bağlı olma zorunluluğu bulunurken, otomatik vites kullanımı ise yasak. Otomatik vites kutusu kullanılamadığı için vites değişikliği yalnızca pilotlar tarafından yapılabilen araçlarda, vites sayısı ise en az 4, en fazla da 7 olarak belirlenmiş. Spin atmayı engelleyici herhangi bir sistemin kullanılamadığı araçlarda, çekiş kontrol sistemi ise 2001 yılı İspanya Grand Prix'inden itibaren serbest bırakıldı. Araçlarda teker çapları 66 cm. ile sabitlenirken, jantlar metalden yapılmak zorunda, ön tekerlerin genişliği en fazla 33.5 en az 30.5, arka tekerlerin genişliği ise en fazla 38 en az da 36.5 olmalı.
|