Click Here!
      "Gerçekten" haber verir 26 Ağustos 2006

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi
[email protected]
adresine bekliyoruz.
 

Ekonomi

Tüketici haklarını bilmiyor

Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı Dr. Ramazan Yıldız, alış veriş merkezlerinde görmeye alışkın olduğumuz “Satılan mal geri alınmaz” kuralının yanlış olduğunu belirterek, tüketicilerin mutlaka bilinçlendirilmesi gerektiğini söyledi.

Yıldız, tüketicilerin haklarını arayamadıklarını ve tüketim konusunda eğitimsiz olduklarını ifade ederek, “Tüketici, insan olması nedeniyle alış verişlerde hiçbir şekilde kandırılmamalı. Bunu ortadan kaldırmak için tüketiciler mutlaka eğitilmeli veya bilgilendirilmelidir. Tüketici, kendi hakkını mutlaka aramalı. Örneğin valiliklerde bilgi edinme birimleri bulunuyor. Buralarla irtibata geçerek istediği konu hakkında istediği bilgiyi alabilirler. Birçok vatandaş, Büyükşehir Belediyesi’ne ait otogarlardaki otoparka ücret öder, oysa 2004 yılında çıkan yönetmenliğe göre araç otoparkta 25 dakikadan fazla kalmayacaksa ücret ödenmez. Bunun gibi daha çok basit ama tüketicilerin bilmediği çok hakkı var. Bunlar mutlaka öğrenilmeli” dedi.

Yıllardan beri alışveriş merkezlerinde ve küçük dükkânlarda kural haline gelen “Satılan mal geri alınmaz” ilkesinin de tüketiciyi çok mağdur ettiğine dikkat çeken Yıldız, şunları kaydetti: “Tüketici, aldığı malı 1 ay içinde tekrar geri verebilir. Ancak bu süreyi aşarsa aldığı mal elinde kalır. Mutlaka 1 ay içerisinde teslim etmesi gerekir. Tüketici, aldığı malı 4 yolla değiştirebilir. Bunlar ürünü verip parayı geri alma, malın özrü oranında indirim yapma, özrünü ücretsiz olarak giderme ve aynı malla değiştirme.”

YÜZDE 50-70 İNDİRİMDE BİR OYUN VARDIR

Türkiye’de serbest piyasa olmasından dolayı fiyatlarda özellikle sezon sonlarında çok büyük düşüşler yaşandığını vurgulayan Yıldız, “Tüketici, bu fiyat düşüklüğüne aldanmasın. Kaliteli ürün almak istiyorsa farklı alış veriş merkezlerinde ürünleri karşılaştırsın. Bir üründe yüzde 50 ve 70’lere varan indirim yapılıyorsa mutlaka bir oyun vardır. Tüketici, her zaman uyanık olmalıdır” diye konuştu.

/ ADANA

26.08.2006

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

 

Bütün haberler

Başlıklar

  Tüketici haklarını bilmiyor

  EPDK özelleştirme tarifelerini onayladı

  Serbest bölgede ticaret hacmi düştü

  MÜSİAD’dan Tarım Konseyi teklifi

  "Büyüme hiçbir şeye yansımadı"

  Yabancılara gayrimenkul satışına sıkı takip

  ATO’dan elektrik kesintilerine tepki

  Merkez faizi arttırmadı

  IMF heyeti, Ekim’de Türkiye’ye gelecek

 Son Dakika Haberleri
Kadın ve Aile Dergisi Çocuk Dergisi Gençlik Dergisi Fikir Dergisi
Ana Sayfa | Dünya | Haberler | Görüş | Lahika | Basından Seçmeler | Yazarlar
Copyright YeniAsya 2004