Tüketiciler Birliği bünyesinde, ‘’hak ihlâline uğradığını’’ düşünenlerin mağduriyetlerini çözümlemeye yardımcı olmak amacıyla oluşturulan ‘’Başvuru Merkezi’’ne, yılın 6 aylık döneminde, 3 bin 571 şikâyet gerçekleştirildiği bildirildi.
En çok şikâyette bulunan iller sıralamasında İstanbul, başvuru yönteminde ise internet ilk sırada yer alırken, sorunu olanların yüzde 37,41’i kredi kartı faizinden yakındı.
Tüketiciler Birliği bünyesinde hak ihlallerini tesbit etmek, izlemek, değerlendirmek, istatistiki veriler hazırlamak, raporlamak, kamu ve özel sektöre ait kurum, kuruluş ve firmaların tüketici politikalarının oluşumunda yol gösterici, hak ihlâline uğramış mağdura yardımcı olmak amacıyla oluşturulan ‘’Başvuru Merkezi’’ne bu yılın 6 aylık döneminde yapılan şikâyetler açıklandı. Merkeze 6 ayda, 3 bin 571 şikâyetin gerçekleştiği, Mart ayının da yüzde 30,89 ile yoğunluk açısından en dikkati çekici ay olduğu belirtildi.
İller sıralamasında 2 bin 207 şikâyet ile İstanbul’un ilk sırada yer aldığı, bunu 205 ile Adana ve 181 ile Ankara’nın izlediği, öte yandan Ardahan, Bartın, Bayburt, Bilecik, Bingöl, Erzincan, Hakkari, Kırşehir ve Tunceli’den ise sadece birer şikâyet yapıldığı kaydedildi.
|