Adana Valiliği bünyesinde oluşturulan Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER)’ne, her türlü ‘’derdine deva’’ arayışına giren vatandaşlar, ilginç başvurularda bulunuyor.
BİMER’in 150 numaralı telefonuna yapılan başvurular arasında, memur emeklisi olduğunu belirterek ‘’zorlukla geçiniyoruz, pazarda sebzelere çok zam yapılmış alamıyoruz. Hiç olmazsa patlıcanı ucuzlatın’’ diyenden, motosikletine ceza yazıldığından yakınarak ‘’parayı ödeyecek durumum yok, çok fakirim gereğini arz ederim’’ diyene kadar, sıkıntısı olan herkes başvuru yapıyor.
Alınan bilgiye göre, Başbakanlığın 20 Ocak tarihli genelgesi doğrultusunda Adana Valiliği bünyesinde kurulan ve 24 Şubat tarihi itibariyle hizmet vermeye başlayan ‘’Alo 150 Doğrudan Başbakanlık İletişim Merkezi’’ne, vatandaşlar her türlü sorun, şikayet, öneri ve taleplerini iletiyor.
Toplam 4 personelin hizmet verdiği BİMER’e bugüne kadar 589 başvuru yapıldı, bunlardan 466’sı sonuçlandırılırken, 103’nün de değerlendirilebilmesi için ilgili birimlerden cevap bekleniyor. Başvurular arasında ‘’maddi yardım’’, ‘’yeşil kart sahibi olma isteği’’ ve ‘’iş bulunması’’ talepleri ilk sıralarda yer alıyor. BİMER yetkilileri, günde ortalama 50-60 telefon geldiğini, ancak bunlardan yüzde 80’inin gereksiz yapılan başvurular olduğunu söyledi.
Bazı vatandaşlar, otogar müdürlüğüne ulaşamamaktan şikâyet ederken bazıları da hazırladıkları projelerin hayata geçirilmesini istiyor.
|