Giresun Bulancak Belediyesi tarafından kıyıya yapılması planlanan dolgu ile ilgili ÇED tanıtım dosyasında Karadeniz Sahil Yolu’nun kentlinin denizle bağını kopardığı tespiti yer aldı.
Artı Gerçek’te yer alan habere göre, yapımı bitmek bilmeyen Karadeniz Sahil Yolu’nun ilk ihalesi 1987’de yılında yapılmış, yolun inşa sürecinde birçok hükümet ve bakan değişmişti. Açılışı 2007 yılında dönemin Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından yapılan Karadeniz Sahil Yolu, 542 kilometre uzunluğuna sahip. Sahil Yolu, Sakarya, Düzce, Zonguldak, Bartın, Kastamonu, Sinop, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize, Artvin, Ardahan, Kars illerinden geçiyor.
Karadeniz’in doğasına zarar verdi
Karadeniz’de şiddetli yağmur ve fırtına nedeniyle kıyıda oluşan dev dalgaların altında kalan Yol’da sık sık çökmeler yaşanırken, yolun Karadeniz’in doğasına zarar vereceği ve halkı denizden koparacağı yönündeki uzman uyarılarına da kulak asan olmadı. Giresun ve Trabzon’da yapılması planlanan dolgu projelerinde de uzmanların yıllar önce eleştirdiği Karadeniz Sahil Yolu hakkında benzer tespitler yapıldı. Son yıllarda Karadeniz bölgesinde artan kentsel dönüşüm ve inşaatlar nedeniyle ortaya çıkan hafriyatın nereye döküleceği büyük sorun haline gelirken, kıyı dolguları belediyelerin bu sorununa da çözüm üretir noktaya geldi. Trabzon’a bağlı Vakfikebir Belediye Başkanlığı tarafından planlanan “kıyı ve sahil düzenlemesi Amaçlı dolgu alanı” projesi dosyasında da benzer bir şekilde “İlçe yerleşmesinin, dar bir kıyıya sahip olması, karayolunun kıyı ile kent arasında doğal bir eşik oluşturması, halkın deniz ile ulaşımını olumsuz etkilemiş ve kıyı kesiminin yeniden planlanmasını zorunlu kılmıştır” ifadeleriyle Karadeniz Sahil Yolu eleştirildi. Elli bir hektarlık sahil dolgu projesinin “teknik altyapı alanı, açık spor alanı, güneşlenme ve sportif amaçlı” olacağı ve bu sayede halkın kıyı ile bağının yeniden kurulacağı kaydedildi.