İstanbul Ataşehir'de, bir kuru temizleme firmasında zarar gören ceketi için tüketici hakem heyetine başvuran müşteri haklı bulundu. Firmanın, kuru temizleme tutarının 10 katı tazminat ödemesine karar verildi.
Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 21 Nisan 2014'te takım elbisesini alışveriş merkezindeki ünlü bir kuru temizleme firmasına verdiğini ve 2 gün sonra geri aldığını söyledi.
Elbiseyi giymek için ambalaj naylonunu çıkardığında ceketin sağ yakasının alt bölümünde yaklaşık 1,5 milimetre ebadında bir delik bulunduğunu fark etiğini ifade eden Ağaoğlu, elbiseyi tekrar ambalajına yerleştirip kuru temizleme firmasına giderek durumu anlattığını aktardı.
Firmanın hatasını kabul etmediğini anlatan Ağaoğlu, bunun üzerine Ataşehir Kaymakamlığı Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurarak tazminat talebinde bulunduğunu bildirdi.
Tüketici haklı bulundu
Heyet, İTO'nun kuru temizlemede zarara uğrayan mallarla İlgili Riayeti Mecburi Mesleki Kararı'nın 10. maddesinde yer alan "Bu kararın 7 ve 8'inci maddelerinde belirtilen hatalardan meydana gelen bozukluklar nedeniyle firma, bozulan eşyanın temizleme değerinin 10 katı tutarında tüketiciye tazminat öder" hükmünü uyguladı.
Karar gereğince temizleme bedeli olan 23,80 liranın 10 katı ücretin tüketiciye tazminat olarak ödenmesine hükmeden heyet, firmanın tüketiciye 238 lira tazminat ödenmesine ve tebligat ücreti olarak harcanan 27 liranın da firmadan tahsil edilmesine karar verdi.
AA