Yapımına 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde köprü tabliyelerinin takılma işlemi hızla sürüyor. İki yakanın köprüyle üçüncü kez birleşmesine 440 metre kaldı.
ANA KABLO DÖŞENMESİ BİTMEK ÜZERE
İstanbul Boğazı'nın üzerine yapılan 3. köprüde çalışmalar hızla sürüyor. Geçtiğimiz aylarda önce kuleler arasına kılavuz kablo çekilmiş, daha sonra ana kablonun döşenmesinde kullanılacak (Cat Walk) kedi yolu tamamlanmıştı. Şu anda döşenme işlemine devam edilen ana taşıyıcı kablonun her iki tarafa döşenecek 122'şer ince çelik kablodan oluşacağı, şu ana kadar her iki tarafta 114 ince kablonun döşenme işlemenin tamamlandığını belirtildi.
ARAÇLARI VE TRENLERİ TAŞIYACAK ÇELİK TABLİYELER DÖŞENİYOR
Araçların ve trenlerin geçeceği çelik tabliyelerin yerleştirilmesine de devam ediliyor. Bugüne kadar Avrupa yakasında 19 ve Asya yakasında 19 olmak üzere 38 standart çelik tabliye segmenti ve 2 geçiş segmenti ile birlikte toplam 40 çelik tabliye segmenti yerlerine yerleştirilip kaynaklama işlemi tamamlandı. İki yakanın birleşmesi için diğer tabliyelerin Tuzla ve Altınova tesislerinden deniz yoluyla getirilerek ana kablolara bağlanacağı belirtildi. Geçtiğimiz hafta içinde yerlerine yerleştirilen son iki tabliye ile şu anda iki yakanın köprüyle üçüncü kez birleşmesine yaklaşık 440 metre kaldığı belirtildi.
OTOYOLLARDA DA ÇALIŞMALAR DEVAM EDİYOR
Öte yandan Kuzey Marmara (3. Boğaz Köprüsü dahil) Otoyolu Projesi kapsamında 102 adet menfez, 6 adet alt geçit ve 1 adet üstgeçit tamamlandığı belirtildi. 31 viyadük, 20 altgeçit, 29 üstgeçit ve 35 menfezde ise çalışmaların hızla sürdüğü öğrenildi. Proje kapsamında yapılan Riva ve Çamlık tünellerinde ise delme işleminin tamamlandığı alt yapı çalışmalarının devam ettiği belirtildi.
REKORTMEN KÖPRÜ
Binlerce işçi ve mühendisin 24 saat aralıksız çalıştığı 3. Boğaz Köprüsü 59 metrelik genişliği ile bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak. 8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritli köprünün deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre olacak. Köprünün toplam uzunluğu ise 2 bin 164 metre. Köprü bu özelliği ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köprü, kulelerinin boyu açısından da yeni bir rekora imza atıyor. Avrupa yakasında Garipçe Köyü'ndeki kulenin yüksekliği 322, Anadolu yakasında Poyrazköy kesimindeki kulenin yüksekliği ise 318 metre. Projenin tamamlanmasıyla Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Yeşilköy Havalimanı, Kurtköy Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak.
Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. Boğaz Köprüsü, “Yap, işlet, devret’ modeliyle gerçekleştiriliyor.
DHA