İlk kez 1966’da üretilen ve bugüne kadar 50 milyona yakın satılan Toyota Corolla, 50. yıl hatırasını da barındıran 11. nesliyle misafirimiz oldu.
TEST SÜRÜŞÜ: RECEP BOZDAĞ
[email protected]
Toyota Corolla, 50 milyona yaklaşan satış adediyle dünyanın en popüler otomobili. Üretimde 50 yılı aşan Toyota, Corolla’nın elde ettiği başarı sebebiyle adına 50. yıl özel serisi hazırladı. İşte bu haftaki test misafirimiz ‘O seri’ oldu.
DIŞTAN BAKINCA
Toyota Corolla’ya dış tasarımına şöyle bir göz attığımızda LED farlar, LED ışık çizgisi, LED arka stop lambaları ve karartılmış arka ve arka yan camlar ile kapı kollarındaki yeni krom detayların bu özel serinin standart versiyondan farklı olan kısımları olduğunu görüyoruz. Bu dış tasarım aslında aracı biraz daha modern ve feminen bir görünüme kavuşturmuş desek yanlış olmaz. Akıcı kaput çizgisi Corolla’nın genişliğini öne çıkartıyor. Aracın yere sağlam basan bir duruş sergilemesine katkı sağlayan tampon altındaki yeni ızgara, tampon spoylerleri ve eğimler olmuş. Bu özellikler aerodinamik yapıya da etki ediyor. Ayrıca yeni tasarımlı jantlarla da sportifliğe vurgu yapılmış.
İÇTEN BAKINCA
Corolla’nın iç mekânına adım atınca önceki nesle göre artan bir kalite algısı fark ediliyor. İşçilik ve konforuna söz edecek durum zaten yok. Ancak önceki nesle göre iyileştirilmiş olan kokpit daha modern bir görüntü istiyor sanki! 7 inçlik dokunmatik ekranıyla görselliğe artılar katan ekranı da gayet kullanışlı olmuş. Hem konumu hem de dokunmatik hassasiyeti başarılı. Krom detayların yer aldığı kabin, yer yer piyano boyasıyla daha modern bir görünüme kavuşmuş. Ön ve arka kısımda yeterli yaşama alanı sunan Corolla’nın 452 litrelik bagajı sınıfının iyileri arasında yer alıyor.
Corolla’nın bu özel versiyonunda sunulan donanım ve aksesuar oldukça zengin. Araçta konfor ve güvenlik elemanları neredeyse eksiksiz sunulurken farklı tüketici beklentilerini karşılama konusunda modelin bir eksiği olmaması hedeflenmiş.
MOTOR VE PERFORMANS
Corolla’nın 50. yıl özel serisinde kaputun altında 1.6 litrelik benzinli 132 HP gücünde 160 Nm torka sahip motor yer alıyordu. Bu kombinasyona Multidrive S şanzıman eşlik ederken, elden geçirilen otomatik vites kutusu ile ortaya motorla daha uyumlu bir şanzıman çıkmış. 50. Yıl versiyonunda 1.33 litrelik model alınamıyor. Hem 1.6 litrelik benzinli motor hem de 1.4 litrelik dizel ünitenin ise manuel veya otomatik şanzıman alternatifleri mevcut. Araç 0’dan 100 km/s 10.0 saniyede ulaşıyor. Fabrika verisine göre, ortalama 6.1 lt/100 km tüketimi olan Corolla ile testimiz süresince, dikkatli bir kullanım ile elde ettiğimiz değer ise 6.9 lt/100 km oldu.
Motor alt devirlerde cansız olsa da makul bir performansa sahip. Şehir dışında sollamalarda temkinli olmak gerekiyor. Konfor odaklı olan araçtan spor bir performans beklememek gerekiyor.
Corolla’da orta sertlikte süspansiyon kullanılmış.
Konfor düzeyi başarılı. Virajlarda önden kayma eğiliminde olan araçta direksiyon hissi noktasında biraz zayıf. Sonuçta Toyota Corolla 50. yıl versiyonu donanım, konfor, motor şanzıman uyumu 127 bin liralık fiyatı ile beklentileri fazlasıyla karşılayan özelliklere sahip.