Peugeot, 2012 yılının bahar aylarında, “B Segmenti”ndeki yeni modeli Peugeot 208’i pazara sunacak. Yeni Peugeot 208, 3 kapılı ve 5 kapılı olmak üzere iki farklı gövde tipi ile satışa sunulacak.
Beklentilerinde derin değişimler yaşayan çeşitli müşteri kitlelerini kendine çekebilecek ve bir araya getirebilecek bir araç hayal etmek için, artık basit yenilemeler yeterli olmuyor. Bu nedenle, “A9” projesi, en başından itibaren, Peugeot’nun daha önce hiç uygulamadığı derecede iddialı bir şartnameye sahip oldu. Amaç, gerçekten segmentinde çağ atlatacak bir araç üretmek oldu. Peugeot, 205, 206 ve 207 gibi starların başarılı olmalarını sağlayan özellikleri yeniden keşfetmek amacıyla bazı prensipleri ters yüz ederek Peugeot 208’i yaptı.
Mimaride yeniden doğuş
208, çeviklik ve verim kavramlarını özünde taşıyor. Başlangıçta yapılmış teknik seçimler, bu aracın hafif (ortalama 110 kg daha hafif; üstelik bu fark 173 kg’a kadar çıkıyor; gam, 975 kg’dan başlıyor), aerodinamik ve son derece kompakt olmasını sağlıyor. Bu kazanımlar, daha cömert arka oturma alanı ve bagaj ile hissedilir şekilde daha geniş bir iç mekan ferahlığıyla tamamlanıyorlar.
TASARIMDA YENİDEN DOĞUŞ
208, Peugeot’nun yeni stil çizgilerini somutlaştırıyor. Tasarım mantığı bağımsız havalandırma ızgarası, özel tasarım led gündüz farları ve bumerang şeklinde arka lambalar gibi her ayrıntıda, genel hacim ile tam bir uyum içinde sergileniyor. Heykelsi, atletik ve hem saf hem de sofistike olan stil, Peugeot’yu yenilenmiş ve çekici bir modernliğe taşıyor. Her iki gövde tipinde de, iyice farklılaştırılmış uygulamalar söz konusu, üç kapılı modelin arka kelebek camı hareketi akla modelin görkemli atalarından birini hatırlatıyor.
208, Peugeot’nun yeni stil çizgilerini somutlaştırıyor. Tasarım mantığı bağımsız havalandırma ızgarası, özel tasarım led gündüz farları ve bumerang şeklinde arka lambalar gibi her ayrıntıda, genel hacim ile tam bir uyum içinde sergileniyor. Heykelsi, atletik ve hem saf hem de sofistike olan stil, Peugeot’yu yenilenmiş ve çekici bir modernliğe taşıyor. Her iki gövde tipinde de, iyice farklılaştırılmış uygulamalar söz konusu, üç kapılı modelin arka kelebek camı hareketi akla modelin görkemli atalarından birini hatırlatıyor.
ERGONOMİDE YENİDEN DOĞUŞ
İç mekan, dış stilin yenilikçiliğini daha da vurguluyor. Sürücü mahalli, baştan sona yeniden düşünülerek tümüyle sezgisel, sade ve bir bakışta anlaşılır hale getirilmiş. Sürücü mahalli, daha küçük boyutlu bir direksiyon simidi, bir “Head Up Görüntüleme Paneli” ve büyük bir dokunmatik ekran etrafında yapılanıyor. Bu yolcularıyla “bağlantılı” ekipmanlar, iç mekanın pratikliğine, güvenliğine, kalitesine, saflığına, aynı zamanda sürüş hislerine katkıda bulunuyor.
ÇEVRESEL YENİDEN DOĞUŞ
Yenİ Peugeot 208, CO2 salımları oranında segmentinde lider konumunda bulunuyor. Yeni Peugeot 208, özellikle yüksek performanslı olan yeni 3 silindirli 1.0 ve 1.2 lt VTi benzin motorların ilk defa kullanıldığı otomobil oluyor. Sunulan ürünler, 99 g/km’den başlayan CO2 salımlarına sahipler. 100 km’de yakıt tüketimi 4,3 lt olarak gerçekleşiyor.