1.7 LT dizel motor alternatifi ve sadece Executıve donanım versiyonu ile satılması i40’ın işini zorlaştırıyor.
Hyundai’nin’i’ serisine geçmesiyle Hyundai Sonata ‘ağır abi’ olarak adlandırılan i40 halini aldı.
Hyundai’i’ serisiyle geçtiği yeni tasarım anlayışının özelliklerini i40’da da uyguladı. Almanya’da tasarlanan i40 konfor ve sürüş keyfini esas alan bir anlayışla karşımıza çıkıyor. i40 ülkemizde sadece 1.6 lt benzinli ve 1.7 lt. dizel motor alternatifleri ile satılıyor. Test misafirimiz olan 1.7 lt CRDi da sadece Executive donanım versiyonu ile görebiliyoruz.
Bilindiği üzere büyük hacimli motorlara bindi’rilen vergi yükü ile araçların fiyatları arttı. i40’ın fiyatı lüks donanımı biraz daha yükselmiş. Haliyle ‘ağır abi’ biraz yüksek fiyatla karşımıza geliyor. Ancak bir kaç donanım seviyesi ve motor tercihleri ile alternatif arttırılabilirse, i40’ın rakipleri ile mücadele etme şansı yükselebilir.
DIŞTAN İÇE
i40 altıgen ön ızgarası ve uzun far yapısı ilk dikkati çeken özelliği oluyor. Hyundai’nin ‘i’ serisinde benzer tasarım özellikleri karşımıza çıkıyor. Aracın içine adım attğımızda, dediğimiz üzere, diğer modellere benzer ögeler görülüyor. Bu bir anlamda, lüks seviye konumlandırılmış bir araç için bir dezavantaj olabilir. Ancak i40, konfor ve sürüş zevkine odaklandığından bu durumu görülmeyebilir. Aracın ön konsolunda bir multimedya ekranı neden yok diye sormadan edemedim kendime. Diğer Hyundailerden alıştığımız mavi ışık, grafikleri dikkat çeken yol bilgisayarı, ele oturan direksiyon simidi kullanım zevkini arttıran özellikler arasında yerini alıyor.
MOTOR VE PERFORMANS
Test misafirimiz olan 1.7 lt motorlu i40, 136 HP’lik güçlü bir motora ve 6 ileri otomatik şanzımana sahip. Sakin bir kullanımda oldukça tatmin edici bir performans ortaya koyabiliyor. ‘Ağır abi’ i40, 100 km/s’lik hıza 12 sn’de çıkarabiliyor. Güçlü bir motora sahip olan i40, dizel de olsa biraz agresif bir kullanımla tüketim değerleri rahatlıkla yukarılara çıkabiliyor. Test sürüşümüzde 8.1 lt/100 km’lik bir değer yakaladığımıda not etmiş olayım.
Vites geçişlerinde özellikle gaza biraz yüklenildiğinde motor ile şanzıman uyumu biraz bozuluyor. Havada asılı gibi bir hal hissediyorsunuz. Ama kendini topladığında gücünü hemen hıza çeviriyor.
Aracın içi fazlasıyla geniş bir alana sahip. Beş kişiyle dahi rahat bir yolculuk yapmak mümkün. Bu arada, diz mesafesi de fazlasıyla yeterli.
‘Ağır abi’ en üst donanım düzeyi olan Executive’de elektrikli ön koltuklar, dikiz aynasına yansıyan geri görüş kamerası, deri döşemeler, cam tavan konforu arttıran ögeler arasında.
i40’ı özellikle şehirdışı uzun yolculukta kullanmak oldukça keyifli. Diğer bir deyişle, i40 tam bir uzun yol makinesi desek yeridir. Netice olarak, konfor ve sürüş zevki odaklı ‘ağır abi’ i40 motor ve donanım alternatiflerinin az olması sebebiyle rakipleri karşısında biraz geride kalıyor. Ayrıca buna fiyat cazipliğinin eşlik edememesi de onu geriye düşürüyor. Ancak 1.6 lt benzinli modelinin fiyatı daha uygun ama onun da otomatik seçeneği mevcut olmaması bir dezavantaj.
TEKNİK ÖZELLİKLER:
Motor: 1.7 CRDi, 1685 cc, 4 silindir
Max. Güç:136 PS 4000 d/d
Max. Tork: 325 Nm 2000-2500 d/d
0-100 km/s Hızlanma: 12 sn
Max. Hız: 197 km/s
BOYUTLAR
Uzunluk: 4740 mm
Genişlik: 1815 mm
Yükseklik: 1470 mm
Aks Mesafesi: 2770 mm
Bagaj: 503 lt
Yakıt Depo: 70 lt
Fiyat: 136.400 TL
TÜKETİM
Tür: Dizel, Şehiriçi:7,6 lt/100 km
Şehirdışı: 5,1 lt/100 km
Ortalama: 6,0 lt/100 km
Test Ortalama:8.1 lt/100 km
CO2 Emisyonu:159gr/km
Test Sürüşü / Recep Bozdağ